zaterdag, november 18, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / 3 mythes over zoekmachine optimalisatie
3 mythes over zoekmachine optimalisatie

3 mythes over zoekmachine optimalisatie

  • Nederland
  • 3 mythes over zoekmachine optimalisatie
  • Responsive Webdesign Bureau
  • www.responsivewebdesignbureau.nl
  • info@responsivewebdesignbureau.nl
  • Er zijn ontelbaar veel artikelen, websites, tools en zelfbenoemde zoekmachine optimalisatie experts te vinden die allemaal het beste weten hoe je zoekmachine optimalisatie (SEO) van je website verbetert.

Er zijn ontelbaar veel artikelen, websites, tools en zelfbenoemde zoekmachine optimalisatie experts te vinden die allemaal het beste weten hoe je zoekmachine optimalisatie (SEO) van je website verbetert. Dit betekent helaas ook dat er een aantal mythes de wereld in zijn geholpen die nog altijd hardnekkig stand houden. Sommige mythes zijn gebaseerd op achterhaalde feiten, anderen zijn nooit juist geweest. Hieronder kaarten we een paar van deze misverstanden aan. Mocht je zoekmachine optimalisatie specialist of websites tegenkomen die deze mythe nog steeds verkondigen, dan weet je dat je uit de buurt moet blijven.

Betalen voor advertenties verbetert je positie in de organische zoekresultaten

Dit is echt een van de hardnekkigste beweringen wat betreft zoekmachine optimalisatie (SEO), terwijl er geen bewijs voor te vinden is. Het spenderen van geld aan Google Adwords of vergelijkbare diensten heeft geen effect op je positie in de organische zoekresultaten. Alle grote zoekmachines maken een duidelijk onderscheid tussen hun zoek diensten en betaalde afdelingen. Geef dus geen geld uit in de hoop je reguliere zoekresultaten te verbeteren. Dat heeft geen enkele zin. Je kunt je tijd beter besteden aan het optimaliseren van je zoekwoorden en de spreiding hiervan over je pagina. Het idee is dat een goede verdeling van je zoekwoorden door je content, je scores verbeteren. Het klopt dat je zoekmachine optimalisatie (SEO) baat heeft bij een goede, natuurlijke verdeling van zoekwoorden door de hiërarchie van je paginacontent. Het werkt echter niet zo dat je altijd precies een zoekwoord dichtheid van bijvoorbeeld 6% moet aanhouden om beter te scoren. Het ‘proppen’ van zoekwoorden kan zelfs nadelig zijn voor je resultaten, want zo lijkt je content op spam.

Mocht je zoekmachine optimalisatie specialist of websites tegenkomen die deze mythe nog steeds verkondigen, dan weet je dat je uit de buurt moet blijven.

Je moet een website eerst aanmelden bij zoekmachines om gevonden te worden

Deze mythe vindt zijn oorsprong in gedateerde zoekmachine optimalisatie-methodes. In een ver verleden hadden zoekmachines aanmeldformulieren waarmee webmasters konden melden dat ze een website online hadden. Kort na het aanmelden kon je website dan rekenen op een bezoekje van een zoekmachinespider om de website te indexeren. Tegenwoordig komen er echter zo ontzettend veel websites bij per dag, dat deze methode niet meer relevant is. Spiders zijn ook enorm veel sneller, slimmer en talrijker geworden. Aanmelden is dus nergens meer voor nodig. Het gebruik van een sitemap is wel handig om bepaalde delen van je website onder de aandacht te brengen, maar je website aanmelden bij zoekmachine via een formulier zal er niet voor zorgen dat de website sneller geïndexeerd wordt. Je herkent een malafide ‘zoekmachine optimalisatie specialist’ dan ook snel aan uitspraken als ‘Wij melden uw website aan bij duizenden zoekmachines’.

Hoe meer links je hebt, hoe hoger de ranking in zoekmachines

Dit is een gevaarlijke mythe, want er schuilt een kern van waarheid in. Het klopt dat een groot aantal hoogwaardige inkomende links van gerespecteerde bronnen met gerelateerde content leidt tot een verbeterde positie in de organische zoekresultaten. Wat echter niet waar is, is dat een groot aantal links automatisch leidt tot betere resultaten / Links zonder enig relevantie leveren helemaal niks op. Diensten die aanbieden om duizenden links naar je website te genereren, zijn dus altijd zonde van het geld. Richt je aandacht liever op het verkrijgen van een paar fatsoenlijke links die je uitwisselt met kwalitatief hoogstaande sites over gerelateerde onderwerpen.

En verder

Wil je meer informatie over zoekmachine optimalisatie. Neem dan eens een kijkje op

Zoekmachine optimalisatie No cure, No pay

Over Responsive Webdesign Bureau

Als Zoekmachine optimalisatie (SEO) specialist helpen we ondernemers met het winstgevender maken van hun webshop of website m.b.v. conversie-optimalisatie en zoekmachine optimalisatie. Dagelijks zijn we bezig met de nieuwste ontwikkelingen rondom zoekmachine marketing.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top