dinsdag, november 21, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / 50 jaar Hapimag: Een idee is jarig
50 jaar Hapimag: Een idee is jarig

50 jaar Hapimag: Een idee is jarig

  • Europa
  • Hapimag, de toonaangevende aanbieder van woonrechten in Europa, heeft op dinsdag 24 september 2013, de vijftigste verjaardag gevierd. Het idee uit 1963 heeft zich ontwikkeld tot een succesvol vakantiesysteem en is trendyer dan ooit.
  • Hapimag-CEO-Marisabel-Spitzv2
  • Hapimag
  • www.hapimag.com
  • kimberly@busken.nl
  • De Hapimag onderneming Hapimag is een dienstverlenende onderneming op het gebied van individuele vrijetijds- en levensinvulling en werd opgericht in 1963. Als toonaangevende Europese aanbieder van woonrechten biedt Hapimag ca. 140 000 leden toegang tot een economisch en ecologisch duurzaam platform met 57 adressen op toplocaties in 16 landen. De leden hebben daarbij de beschikking over meer dan 5300 appartementen voor individueel gebruik, aangevuld met een locatiespecifiek gastronomie-, wellness-, cultuur-, service- en infrastructuuraanbod. De onderneming heeft circa 1400 medewerkers in dienst (fulltime) en realiseerde in 2012 een bedrijfsopbrengst van 186 miljoen euro. Hapimag is een naamloze vennootschap volgens Zwitsers recht met als vestigingsplaats Baar/ZG (CH). www.hapimag.com Meer informatie op www.facebook.com/hapimag, www.youtube.com/hapimag en www.kununu.com/hapimag. Contact voor vragen, beeldmateriaal en interviewaanvragen: Doris Zetzema, Corporate Communications Hapimag AG, Neuhofstrasse 8, CH-6349 Baar Telefoon:+41 (41) 7 67 82 05, fax: +41 (41) 7 67 89 15 E-mail: media.relations@hapimag.com Website: www.hapimag.com Foto's: www.hapimag.com/bilder

De twee oprichters van Hapimag, Dr. Guido M. Renggli en Alexander Nette, hebben in 1963 een eenvoudig, maar geniaal idee gerealiseerd: Ze wilden vakantieresorts kopen om deze gemeenschappelijk te gebruiken. Dit idee “gemeenschappelijk investeren – individueel gebruiken” was destijds een noviteit. Nu, na 50 jaar, is dit helemaal de trend en is het ontwikkeld tot een duurzaam bedrijfsmodel, want het sharing-concept – delen in plaats van bezitten – is momenteel actueler dan ooit. Timesharing is één van de sterkst groeiende segmenten in de toerismebranche. Behalve de economische overwegingen van destijds hebben momenteel ook ecologische argumenten aan betekenis gewonnen. Leegstaande tweede woningen en ongebruikte, dure infrastructuur hebben op veel plaatsen autoriteiten en gemeenten aan het denken gezet. De Hapimag woningen daarentegen hebben jaarlijks een gemiddelde bezettingsgraad van 71 procent en zijn dus van groot belang voor de betreffende regio’s. Bovendien is het bedrijfsmodel van Hapimag op zich al gebaseerd op duurzaamheid. De winst wordt consequent in de instandhouding en het onderhoud van de resorts geïnvesteerd. Zo profiteren alle leden van kwalitatief hoogwaardige resorts en residenties.

140 000 leden maken gezamenlijk gebruik

Wat destijds klein begon, heeft zich ontwikkeld tot een grote community. Als lid krijgt men woonrechten in alle 57 resorts en residenties, de periode en plaats worden steeds weer opnieuw gekozen – zo heeft men een abonnement voor perfecte vakanties. Hapimag telt momenteel 140 000 leden uit meer dan 100 landen, die 57 resorts en residenties in Europa, Amerika en Marokko gezamenlijk gebruiken. Sinds de oprichting heeft Hapimag ca. 80 miljoen overnachtingen gegenereerd. De meer dan 1400 medewerkers helpen de leden bij reserveringen, zorgen voor een verblijf vol belevenissen en beantwoorden alle vragen rond het lidmaatschap – een service van A tot Z.

Het Hapimag lidmaatschap staat weliswaar op naam, maar kan echter door het hele gezin worden gebruikt en aan de volgende generatie worden overgedragen. In de afgelopen vijf jaar wisselden ca. 20 000 aandelen van eigenaar binnen de familie; dat komt overeen met ca. 10 procent van het totale aandelenbestand.

In de afgelopen decennia is Hapimag zeer flexibel gebleken en heeft zich steeds weer aan de veranderende maatschappij aangepast. Het veelzijdige aanbod op de bestemmingen biedt de gasten – in alle levensfasen en op elke leeftijd – individuele vakantiebelevenissen en recreatieve ervaringen. Eén ding is steeds gelijk gebleven, de zogenaamde “Swissness”: Kwaliteit, betrouwbaarheid, veiligheid en degelijkheid zijn waarden die Hapimag al 50 jaar in het vaandel heeft staan.

Belevenissen onder het motto “sharing & caring”

In het jubileumjaar organiseert Hapimag veel activiteiten: Behalve 50 jubileumweken in de resorts en residenties evenals diverse aanbiedingen en acties, hebben zes fietsers op vijf verschillende routes dwars door Europa verslag gedaan van hun belevenissen in de “Hapimag wereld”. Na in totaal ca. 20 000 kilometer zijn de “Cyclists on Tour” op 24 september 2013 aangekomen bij het hoofdkantoor in Baar. Op de Hapimag internetsite kunnen hun belevenissen, persoonlijke tips uit de Hapimag wereld en foto’s gelezen en bekeken worden. Het project “Belevenissen schenken” beoogt weer iets heel anders: Hapimag nodigt in het jubileumjaar 50 kinderen en jongeren met een handicap of een problematische achtergrond uit voor een vakantieweek in een resort. De jonge gasten komen uit vijf verschillende landen en brengen een week vol belevenissen door met een speciaal voor de kinderen en jongeren samengesteld vakantieprogramma.

Op 24 september 2013 hebben 10 000 leden in alle resorts en residenties, en alle medewerkers samen de verjaardag gevierd onder het motto “Back to the sixties”.

Alle informatie over dit project en andere projecten kunt u vinden op www.hapimag.com/50.

Over vandenbusken

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top