dinsdag, december 12, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Business & Ondernemerschap / 69% van ouders wil gezondere Avondvierdaagse
69% van ouders wil gezondere Avondvierdaagse

69% van ouders wil gezondere Avondvierdaagse

  • Nederland
  • De helft van de ouders vindt dat er tijdens de Avondvierdaagse teveel snoep wordt uitgedeeld. Zo blijkt uit onderzoek van Albert Heijn en drinkwaterbedrijf Vitens. Eén op de vijf ouders geeft daarnaast aan sociale druk te voelen snoep mee te geven aan hun kinderen tijdens het wandelevenement. Daarom hebben de Koninklijke Wandelbond Nederland, Albert Heijn, de Nederlandse drinkwaterbedrijven, Chiquita en Jongeren Op Gezond Gewicht besloten ouders te helpen de Avondvierdaagse gezonder te maken. De komende weken delen zij aan 150.000 kinderen gratis bananen en 'Kraanwater Graag' bidons uit.
  • Albert Heijn
  • info@ah.nl
Het Avondvierdaagse seizoen staat weer voor de deur. Duizenden basisschoolleerlingen kijken uit naar vier dagen lekker bewegen en samen lol maken. Uit onderzoek blijkt dat het voor veel ouders wikken en wegen is: “Geef ik een gezonde of ongezonde snack?”

Elke dag snoep

Een kwart van de ouders geeft aan dat hun kinderen na de Avondvierdaagse thuiskomen met snoep. Volgens de ouders zijn het vooral grootouders, buren en andere supporters die de snacks uitdelen. Over het algemeen krijgen jongens meer ongezonde traktaties mee dan meisjes. Meisjes krijgen meer fruit mee (62,9% vs. 54%) en jongens iets meer energiedrankjes (42,7% vs. 34,5%) en snoep (42,7% vs. 34,5%). Naarmate kinderen ouder worden, wordt de traktatie ook minder gezond. Hoewel een meerderheid een gezondere Avondvierdaagse wil, moet een zakje snoep of chips natuurlijk kunnen. Zeker op de laatste dag als beloning voor de geleverde prestatie. 40% van de ouders vindt het dan ook sneu als een kind helemaal geen snoep krijgt.

Fruit en kraanwater voor 150.000 kinderen

De komende weken krijgen 150.000 kinderen gratis bananen en ‘Kraanwater graag’ bidons om te vullen met kraanwater. Op ca. 25 locaties worden hiervoor watertappunten ingericht. Fruit en kraanwater horen bij een gezonde levensstijl. Kraanwater lest de dorst en bevat geen calorieën.

Henry Bronkhorst, directeur van de Koninklijke Wandel Bond Nederland: “Wij juichen dit initiatief van harte toe. De kinderen krijgen een verantwoord alternatief aangereikt. Gezond en gezellig gaan dus prima samen. Een mooi steuntje in de rug van alle ouders die een gezondere Avondvierdaagse willen.”

Inspiratie bij Albert Heijn

Naast het uitdelen van de gezonde snacks vinden ouders in winkels van Albert Heijn een gratis boekje met ideetjes voor een gezondere Avondvierdaagse. Ook kunnen ouders samen met hun kinderen creatief aan de slag voor de vierdaagse. Honderd winkels gaan met kinderen een gezonde snoepketting, roeptoeters of medailles knutselen.

‘Kraanwater Graag’

Het uitdelen van ‘Kraanwater Graag’ bidons is onderdeel van de meerjarige ‘Kraanwater Graag’ campagne waarmee drinkwaterbedrijven iedereen bewust willen maken van de waarde van ons kraanwater.

Over Content Editor N

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top