maandag, november 20, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Adverteren en af en toe een persberichtje verzenden? Nee, niks voor DeliXL
Adverteren en af en toe een persberichtje verzenden? Nee, niks voor DeliXL

Adverteren en af en toe een persberichtje verzenden? Nee, niks voor DeliXL

  • Nederland
  • DeliXL is een groothandel. Een heel grote groothandel. DeliXL is een groothandel. Een heel grote groothandel.
  • Responsive Webdesign Bureau
  • http://www.responsivewebdesignbureau.nl
  • info@responsivewebdesignbureau.nl
  • Die levert aan grootverbruikers, zoals de horeca. Om met de doelgroep in contact te komen, creëerde DeliXL Foodreporter.

Die levert aan grootverbruikers, zoals de horeca. Om met de doelgroep in contact te komen, creëerde DeliXL Foodreporter. Een interactief platform voor de horeca, met verhalen over events, vernieuwende ideeën en producten, opkomende sterren in de wereld van koks. DeliXL vertelt niet z’n eigen verhaal (en al helemaal niet op de manier zoals matige storytellers dat vandaag de dag zouden doen), maar op het platform zijn verhalen te zien en te lezen over mensen binnen de horeca.

Gewoon B2B contentmarketing. De behoefte als uitgangspunt nemen.

DeliXL is feitelijk uitgever geworden. Niet met het idee geld te verdienen, zoals ‘echte’ uitgevers dat zouden willen. Maar door de doelgroep centraal te stellen en content te maken die interessant en prikkelend is. Content die deelbaar is. Content die er uiteindelijk voor zorgt dat klanten een band opbouwen met het mediamerk Foodreporter. En dus met DeliXL. Het platform ontstond in 2010. Tijdens de Horecava werden verslagen gemaakt. Er werden vakgenoten voor de camera getrokken en er werk geblogd. Dat ging zo goed, dat DeliXL besloot door te gaan. De meest invloedrijke figuren in het horecavak – chefs, ondernemers, bazen van grote ketens – komen vaak op het platform en laten zich daar zelf ook graag gelden. Dankzij een eigen redactie van medewerkers van DeliXL die het erbij doen en een handjevol stagiaires zijn de kosten overzichtelijk. De opbrengsten zijn zeer goed. Mede door versterkte band met de doelgroep ziet DeliXL, zijn marktaandeel in een stagnerende markt toenemen.

Het format kan nog veel beter. De formule leunt erg op nieuwtjes. Van alles wat. Met name de informatieve kant van het platform. Maar goed, een kniesoor die daar op let. De site bestaat zo’n 4 jaar en is populair in het vak. Wat wil DeliXL nog meer?

In bijna elk vakgebied in Nederland zijn vakbladuitgevers een stuk minder dominant en vanzelfsprekend dan tien jaar geleden. Er is en blijft altijd behoefte aan vakinformatie. Waarom zou je als bedrijf niet de rol van vakbladuitgever op je nemen?

Succesvolle  verhalen in de horeca  FoodReporter.nl

 www.responsivewebdesignbureau.nl

In deze artikelen staat een mooie verzameling van content

En nu: aan de slag met contentmarketing

Geweldige content betekent geweldige links

Doelgroepmarketing voor betere resultaten

Links, PageRank en de jacht naar de hoogste op zoekresultatenpagina’s zijn zo ingebakken in de SEO-branche

Over Responsive Webdesign Bureau

Als Zoekmachine optimalisatie (SEO) specialist helpen we ondernemers met het winstgevender maken van hun webshop of website m.b.v. conversie-optimalisatie en zoekmachine optimalisatie. Dagelijks zijn we bezig met de nieuwste ontwikkelingen rondom zoekmachine marketing.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top