woensdag, november 22, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Aegon score AFM Dashboard Klantbelang Centraal
Aegon score AFM Dashboard Klantbelang Centraal

Aegon score AFM Dashboard Klantbelang Centraal

  • Nederland
  • Het belang van onze klanten staat voor Aegon voorop. Jaarlijks kijkt de Autoriteit Financiële Markten (AFM) naar hoe we daaraan vorm geven. Dat gebeurt in het 'Dashboard Klantbelang Centraal'.
  • Aegon
  • http://www.aegon.com
  • persvoorlichting@aegon.nl
  • http://www.aegon.nl/particulier/nieuws/aegon-score-AFM-Dashboard-Klantbelang-Centraal

Het AFM Dashboard geeft weer in hoeverre de grootste tien financiële ondernemingen van Nederland -vijf banken en vijf verzekeraars- er naar het oordeel van de AFM in slagen om op een paar deel-aspecten van de dienstverlening vorm te geven aan dat klantbelang. Zo kijkt de AFM bijvoorbeeld bij spaarbeleid naar vijf deel-factoren van klantcommunicatie, zoals de manier waarop rentewijzigingen aan spaarklanten worden gecommuniceerd. De modules zijn niet elk jaar hetzelfde en ook niet voor elke financiële instelling gelijk. De uitkomsten van het onderzoek dienen als stof voor de gesprekken tussen AFM en banken en verzekeraars over mogelijke verbeteringen om het klantbelang centraal te stellen.

Ook Aegon wordt in dit jaarlijkse AFM-onderzoek meegenomen. Door de aanpak van de AFM, waarin zelfonderzoek een belangrijke bron vormt, is het dashboard voor Aegon een goed terugkerend moment van zelfreflectie. Samen met onze eigen normen, en de feedback die wij dagelijks van klanten krijgen, is het dashboard een nuttig middel om te kijken waar verbetering mogelijk is in het centraal stellen van onze klanten. Bij Aegon heeft het onderzoek naar communicatie over pensioenen bijvoorbeeld geleid tot een groot project om alle klantbrieven te herschrijven.

Het AFM Dashboard hanteert een schaal van 1 tot 5. Over 2012 scoorde Aegon een 3,6 en was daarmee de best presterende verzekeraar en samen met één bank de best presterende in de gehele markt. Over 2013 is Aegon met een 3,4 net iets lager gescoord dan het marktgemiddelde van een 3,5.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top