woensdag, november 22, 2017
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / AkzoNobel publiceert digitaal verrijkt Jaarverslag 2014 online
AkzoNobel publiceert digitaal verrijkt Jaarverslag 2014 online

• Vanaf vandaag is het complete Jaarverslag 2014 van AkzoNobel online beschikbaar, inclusief uitgebreide informatie over de jaarresultaten en duurzaamheidsprestaties.
  • Akzo Nobel N.V.
  • media.relations@akzonobel.com

De sterk interactieve website is tevens beschikbaar als iPad app en maakt gebruik van infographics en intuïtieve functies. De website bevat diverse video’s met case study’s die onder meer gaan over de Human Cities- en Planet Possible-initiatieven van AkzoNobel en over innovaties zoals de bekroonde Visualizer app van Decorative Paints en de baanbrekende coating van Performance Coatings voor papieren bekers. De lopende samenwerking van Specialty Chemicals met verschillende partners om duurzame alternatieven voor niet-hernieuwbare grondstoffen te ontwikkelen, is ook in beeld gebracht.

CEO Ton Büchner: “2014 was een veelbewogen jaar voor AkzoNobel met duidelijke bewijzen dat onze bedrijfsstrategie vruchten afwerpt, ondanks uitdagende economische en marktomstandigheden. 2014 was voor AkzoNobel ook een jaar van veel veranderingen, die er allemaal op gericht zijn om de onderneming nog verder te verbeteren. We blijven hiermee op koers om onze doelstellingen voor 2015 te realiseren.”

Hij voegde hieraan toe dat AkzoNobel met het Jaarverslag 2014 verdere voortgang heeft geboekt wat betreft de geïntegreerde verslaglegging, waarbij zowel financiële als niet-financiële informatie wordt opgenomen. Hierdoor wordt de gecreëerde meerwaarde op het gebied van economische, sociale en milieu-aspecten beter weergegeven. Een van de opvallende toepassingen is een innovatieve benadering van het meten van effecten op menselijk, sociaal en milieugebied.

Het digitale Jaarverslag 2014 maakt gebruik van een zogeheten “waterfall design”, wat een van de voorbeelden is van de geavanceerde ontwerptechnieken. Daarnaast beschikt het digitale Jaarverslag 2014 over een interactieve grafiekengenerator, vergelijkingsfuncties, grafieken en diagrammen met animaties en mogelijkheden voor Search As You Type.

Ga naar www.akzonobel.com/report om het Jaarverslag 2014 te bekijken of download de iPad app uit de App Store. De gedrukte versie bevat de interactieve Layar-technologie die linkt naar de online versie. Deze versie komt in april beschikbaar.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.