zaterdag, november 25, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Albert Heijn gaat tabak uit het zicht verkopen
Albert Heijn gaat tabak uit het zicht verkopen

Albert Heijn gaat tabak uit het zicht verkopen

  • Nederland
  • Proef bij 15 winkels met diverse vormen van afdekken In 15 Albert Heijn winkels wordt tabak niet langer zichtbaar gepresenteerd. Tijdens een proefperiode worden in deze winkels verschillende vormen van afdekken getest. Ook steunt Albert Heijn dit jaar Stoptober, een campagne waarin rokers én niet-rokers elkaar helpen om 28 dagen te stoppen met roken. Met deze initiatieven wil de supermarkt een stap zetten naar een andere vorm van tabakspresentatie, en klanten die willen stoppen met roken een steuntje in de rug bieden.
  • Koninklijke Ahold N.V.
  • http://www.ah.nl
  • info@ah.nl
  • http://www.ah.nl/over-ah/pers/persberichten/bericht?id=1384812

Klanten kunnen bij Albert Heijn terecht voor al hun boodschappen. Voor ongeveer een kwart van de consumenten in Nederland maken tabaksproducten daar onderdeel van uit. Albert Heijn wil klanten graag keuze blijven bieden, maar tegelijkertijd een bijdrage leveren aan de groeiende maatschappelijke wens op een andere manier met de verkoop van tabak om te gaan.

Deuren of lamellen

Het afdekken van tabaksproducten kan bijdragen aan een vermindering van tabaksgebruik onder de bevolking. Mede om die reden heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen om te komen tot een convenant tussen het ministerie van VWS en de supermarkten over het uit het zicht verkopen van tabak. In voorbereiding hierop test Albert in 15 winkels, waaronder twee Albert Heijn to go’s, verschillende vormen van afdekken zoals gesloten deuren, lamellen en automaten. Het doel is te ervaren wat voor klanten en medewerkers het beste werkt. Albert Heijn deelt de resultaten van de proef met het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL).

Stoptober

Tijdens Stoptober helpen rokers elkaar om vier weken lang de verleiding van een sigaret te weerstaan. Albert Heijn steunt Stoptober met communicatiemateriaal op de servicebalie. Daarnaast wordt de campagne bij de 100.000 medewerkers onder de aandacht gebracht, onder andere met een facebookpagina waar zij informatie kunnen vinden over het stoppen met roken en handige tips om stoptober rookvrij door te komen.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top