woensdag, september 20, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Albert Heijn stapt over op verantwoorde zalm
Albert Heijn stapt over op verantwoorde zalm

Albert Heijn stapt over op verantwoorde zalm

  • Nederland
  • Albert Heijn stapt deze maand over op ASC gecertificeerde kweekzalm. Klanten kunnen vanaf nu genieten van zalm met de garantie dat deze uit kwekerijen komt die verantwoord omgaan met de natuur en hun medewerkers. Albert Heijn is wereldwijd de eerste supermarkt die op deze grote schaal ASC zalm aanbiedt in zijn winkels. Dit is een resultaat van de 5-jarige samenwerking met het Wereld Natuur Fonds (WNF).
  • 001318706_001_AH_Zalmfilet_ASC_200
  • Koninklijke Ahold N.V.
  • http://www.ah.nl
  • info@ah.nl
  • http://www.ah.nl/over-ah/pers/persberichten/bericht?id=1318698

Zalm met een staartje

Steeds meer consumenten hebben vis op het weekmenu staan. Ze kiezen voor vis omdat het lekker en gezond is en zalm is hun favoriet. Dat ziet Albert Heijn ook, maar liefst 45% van alle verse visverkopen is zalm en op ah.nl worden klanten met ruim 500 recepten geïnspireerd met heerlijke visrecepten. Maar zalmkweek kan de natuur en het milieu ook aantasten. Om er zeker van te zijn dat de kweek wél verantwoord gebeurt, gaat Albert Heijn voor zowel verse als diepvriesproducten van het eigen merk over op zalm die ASC gecertificeerd is.

ASC voor een verantwoorde keuze

ASC staat voor Aquaculture Stewardship Council; een onafhankelijke international non-profit organisatie die een certificeringsprogramma voor verantwoorde viskweek beheert en verder ontwikkelt. Vis met dit keurmerk komt uit kwekerijen die hun invloed op water, natuur en milieu beperken, goed zorgen voor medewerkers en rekening houden met de omwonenden.

Verantwoorde viskweek goed alternatief

ASC staat voor Aquaculture Stewardship Council; een onafhankelijke international non-profit organisatie die een certificeringsprogramma voor verantwoorde viskweek beheert en verder ontwikkelt. Vis met dit keurmerk komt uit kwekerijen die hun invloed op water, natuur en milieu beperken, goed zorgen voor medewerkers en rekening houden met de omwonenden. Elies Arps, Sr. Adviseur Markten WNF: “Omdat de wereldbevolking groeit, zal de vraag naar voedsel -en dus ook vis- toenemen. Een groot deel van de oceanen is al overbevist en daarom zal wild gevangen vis niet in die behoefte kunnen voorzien. Viskweek is een goed alternatief en heeft een relatief lage druk op natuur en milieu, mits het verantwoord gebeurd. Zalmkweek is de snelst groeiende tak van voedselproductie ter wereld. Vandaar dat het belangrijk is -via het keurmerk ASC- eisen te stellen aan deze sector en de negatieve gevolgen daarvan voor mens en natuur tegen te gaan. WNF is heel blij dat Albert Heijn – een van de grootste visverkopers in Nederland – zijn verantwoordelijkheid neemt in deze.”

Stap-voor-stap een duurzamer assortiment

Albert Heijn is dagelijks voor en achter de schermen bezig om klanten te voorzien van lekker, veilig, gezond en duurzaam eten. Het verduurzamen van het visschap is een van de initiatieven van Albert Heijn om eigen merken duurzamer te maken. De afgelopen jaren is het totale eigen merk assortiment onder de loep genomen. Samen met leveranciers en certificerende instanties hebben inmiddels duizenden producten een duurzame stap gezet voor mens, dier of milieu. In het boekje ‘Stap-voor-stap een duurzamer assortiment’ op ah.nl staan de resultaten vermeld. Ook de komende jaren blijft Albert Heijn duurzame stappen zetten met z’n eigen merk assortiment.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top