maandag, oktober 23, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Business & Ondernemerschap / Albert Heijn verbetert eigen merk
Albert Heijn verbetert eigen merk

Albert Heijn verbetert eigen merk

  • Nederland
  • Consumenten vinden het steeds belangrijker om te weten wat er in voedsel zit. Albert Heijn op zijn beurt gelooft in het continu verbeteren van de kwaliteit van producten. Daarom introduceren we verbeterde eigen merk producten zoals chips, bouillon en vlees. Met nieuwe recepturen die uitgaan van zo min mogelijk toevoegingen zoals MSG en een forse zoutreductie.
  • Albert Heijn
  • info@ah.nl

Vlees maakt volgende stap

Onze inkopers van vers vlees ontwikkelden samen met een team van slagers en productexperts nieuwe recepturen, met zo min mogelijk toevoegingen en minder zout. Ook de hamburger, dé favoriet van veel klanten, kreeg een nieuw recept*. I.p.v. tomatenketchup werd gekozen voor tomatenpoeder in combinatie met een natuurlijk aroma. De voedingszuren voor een betere houdbaarheid werden in het nieuwe recept vervangen door een innovatief extract uit citrus en granaatappel. Het zout in het nieuwe recept is een bijzonder zeezout. Het bevat een grote hoeveelheid mineralen en relatief weinig natrium. De nieuwe hamburger kwam uit een consumententest als de lekkerste in supermarktland.

*Zie etiket onderaan dit bericht

Geen msg en tot 30% zoutreductie

Nagenoeg alle chips, bouillonblokjes en ‘kop soep’ producten bevatten binnenkort geen MSG meer. MSG is een smaakversterker die ook bekend staat als E-nummer 621. Eigen merk oosterse kruidenpasta’s en boemboes bevatten al geruime tijd geen MSG meer. Het verse brood van Albert Heijn bevat geen kunstmatige broodverbeteraars meer en het zoutgehalte is met 13% tot 22,5% gedaald. Ook bij groente in blik of pot en kant en klare maaltijden zijn flinke zoutreducties doorgevoerd tot ruim 30%.

Elke dag een beetje beter

Albert Heijn wil klanten en hun gezinnen elke dag inspireren gezonder te eten. Door hen steeds meer te laten genieten van lekkere, puurdere, gezondere producten. Daarom wordt continu gewerkt aan de verbetering van recepturen. Zo worden bij steeds meer producten minder zout, suiker, E-nummers of kleurstoffen gebruikt. Dat gaat niet van vandaag op morgen, maar stap voor stap. Zo kunnen klanten geleidelijk wennen aan de verbeterde producten.

Voorbeeld vernieuwde receptuur hamburger:

Nieuwe receptuur: 92% rundvlees, water, zeezout, aardappelzetmeel, specerijen, tomatenpoeder, natuurlijk aroma, fruitextract (citrus, granaatappel)

Oude receptuur: 86% rundvlees, water, tomaat, ui, appelconcentraat, suiker, azijn, rijstzetmeel, zout, gistextract, specerijen, zeezout, zonnebloemolie, rozemarijnextract, dextrose, verdikkingsmiddel (pectine), stabilisator (xanthaangom), voedingszuur (citroenzuur, E262, 325), antioxidant (E301, E331)

Over Content Editor N

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top