maandag, december 11, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Albert Heijn: Verpakkingsloze producten in het groenteschap
Albert Heijn: Verpakkingsloze producten in het groenteschap

Albert Heijn: Verpakkingsloze producten in het groenteschap

  • Nederland
  • Albert Heijn gaat minder groente voorzien van een verpakking. Zo vinden klanten snijbonen, winterpeen en spitskool voortaan onverpakt in het groenteschap. De komende weken komen steeds meer groente- en fruitproducten onverpakt in het schap te liggen. Zo draagt Albert Heijn bij aan het terugdringen van verpakkingsafval.
  • Koninklijke Ahold N.V.
  • http://www.ah.nl
  • info@ah.nl
  • http://www.ah.nl/over-ah/pers/persberichten/bericht?id=1268112

Minder verpakkingsafval

Albert Heijn test voortdurend of de verpakking van producten simpeler kan, met minder materiaal of zelfs helemaal zonder. Als een verpakking nodig is, wordt gekozen voor de meest geschikte en meest duurzame verpakking waarbij de focus ligt op reductie, hergebruik, recycling en de inzet van hernieuwbare grondstoffen. De beste verpakking is volgens Albert Heijn een verpakking die over de gehele levenscyclus (van grondstof tot afval) leidt tot een zo klein mogelijke impact op het milieu. Bijna al het groente en fruit wordt verpakt in verpakkingen die bestaan uit hernieuwbare en/of composteerbare grondstoffen. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk verpakkingen hergebruikt kunnen worden, staat op alle eigen merk producten een weggooiwijzer: een hulpmiddel om verpakkingsafval zo goed mogelijk te scheiden.

Functioneel verpakken

Verse producten worden bij Albert Heijn alleen verpakt als dat nodig is, bijvoorbeeld voor de bescherming of een langere houdbaarheid van een product. Voor een aantal producten is in de afgelopen periode onderzocht of ze ook zonder verpakking konden. Onder andere koolraap, spitskool, winterpeen en sereh hebben de tests goed doorstaan en liggen met ingang van de komende week onverpakt in het schap. In de komende maanden volgen er nog meer producten zoals biologische prei, biologische courgette en biologische avocado’s. Sommige producten worden alleen een bepaalde periode van het jaar onverpakt verkocht. Zoals radijs, snoeppaprika, zoete puntpaprika en gele, groene en oranje paprika’s, die in de zomer op hun sterkst zijn.

Stap voor stap een duurzamer assortiment

Abert Heijn is dagelijks voor en achter de schermen bezig om klanten te voorzien van lekker, veilig, gezond en duurzaam eten. Het verminderen van verpakkingen is een van de initiatieven van Albert Heijn om eigen merken duurzamer te maken. De afgelopen jaren is het totale eigen merk assortiment onder de loep genomen. Samen met leveranciers en certificerende instanties hebben inmiddels duizenden producten een duurzame stap gezet voor mens, dier of milieu. In het boekje Stap voor een stap een duurzamer assortiment staan de resultaten vermeld. Ook de komende jaren blijft Albert Heijn duurzame stappen zetten met z’n eigen merk assortiment.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top