woensdag, november 22, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Banque de Luxembourg: 123 Go Social: zeven jonge ondernemers voor het voetlicht
Banque de Luxembourg: 123 Go Social: zeven jonge ondernemers voor het voetlicht

Banque de Luxembourg: 123 Go Social: zeven jonge ondernemers voor het voetlicht

  • Luxemburg
  • De laatste fase van het '1, 2, 3 Go Social'-traject vond afgelopen donderdag plaats in het auditorium van Banque de Luxembourg. Daar kregen jongeren de kans hun sociaal of solidair project voor te stellen en het een nieuw elan te geven.
  • Banque De Luxembourg
  • http://www.banquedeluxembourg.com
  • info@bli.lu
  • http://www.banquedeluxembourgnews.com/nieuws/entry/123-go-social-zeven-jonge1

Zeven jonge ondernemers hebben enthousiast hun sociaal project voorgesteld in het tot de nok gevulde auditorium van Banque de Luxembourg. Hoewel sommigen wat zenuwachtig waren over hun eerste pitch, hebben zij allen een nieuwe stap gezet in hun loopbaan als jonge ondernemer.

Uiteindelijk kreeg Terra, een producent van groenten en fruit, de meeste stemmen van het publiek, in aanwezigheid van de erfgroothertog en erfgroothertogin van Luxemburg en van Nicolas Schmit, minister van Arbeid, Werkgelegenheid en Sociale en Solidaire Economie.

Wat hebben ondernemers in deze nieuwe sector met elkaar gemeen? Zij zien zakelijke kansen in maatschappelijke of milieuproblemenen en gaan daarmee aan de slag.

De zeven ondernemers waren geselecteerd voor deze laatste fase van het ’1, 2, 3 Go Social’-traject, namelijk: ‘Investing in social impact – sociale ondernemers in Luxemburg treden voor het voetlicht’.

Zichtbaarheid

Hun presentatie en de aandacht van het publiek en een panel van investeerders maakten deel uit van de prijs die zij ontvingen in het kader van de derde editie van deze wedstrijd, waaraan Banque de Luxembourg haar steun geeft.

Het ’1, 2, 3 Go Social’-traject werd in 2011 in het leven geroepen en wordt aangestuurd door Nyuko. Het is ontstaan uit de fusie van het Business Initiative (dat ook al aan de basis lag van ’1, 2, 3 Go’) en het coworking-initiatief The Impactory. De doelstelling van ’1, 2, 3 Go Social’ is jonge sociale ondernemers in Luxemburg te vormen en te begeleiden.

Begeleiding door een coach

Veertien jonge ondernemers hebben sinds april aan dit begeleidingsprogramma deelgenomen en een coach helpt hen om hun markt te leren kennen en hun project aan te scherpen. Daarnaast kregen zij verschillende opleidingen, onder meer bij La Ruche, een gemeenschap voor onderlinge hulp en coworking voor sociale ondernemingen in Parijs, aldus Nyuko-manager Frédérique Gueth. Elf initiatiefnemers werd gevraagd om op 23 oktober hun project te verdedigen bij Banque de Luxembourg. Na deliberatie bleven zeven projecten over.

Voor deze dromers die zich tot sociale ondernemers hebben ontpopt, was deze afsluitende avond echter geen einde maar veeleer de start van een avontuur, dat een niet-aflatende inzet vereist.

Nieuwe stap voor Luxemburg

Ook voor Luxemburg is het een stap in de ontwikkeling van de Luxemburgse sociale sector, die bijdraagt aan de diversificatie van de economie.

Enkele weken geleden had minister Schmit ter gelegenheid van de jaarlijkse conferentie van de EIIL (European Impact Investing Luxembourg) ook al aangekondigd dat het wetsontwerp over “impactvennootschappen” was ingediend.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top