woensdag, november 22, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Bavaria realiseert lichte omzetstijging
Bavaria realiseert lichte omzetstijging

Bavaria realiseert lichte omzetstijging

  • Nederland
  • Bavaria heeft in 2013 een lichte omzetstijging weten te realiseren. De omzet steeg van € 501,1 miljoen in 2012 naar € 508,5 miljoen in 2013. De afzet is gelijk gebleven. In totaal verkocht de Brabantse brouwer in 2013 5,8 miljoen hectoliter bier. Het nettoresultaat is gedaald en uitgekomen op € 15,5 miljoen, tegenover € 21,7 miljoen in 2012. In 2013 werd er voor € 35 miljoen geïnvesteerd in de brouwerij, met name in productie en logistiek.
  • Bavaria
  • http://www.bavariacorporate.com
  • inge.van.der.heijden@bavaria.com
  • http://www.bavariacorporate.com/media/persberichten/bavaria-realiseert-lichte-omzetstijging

De wereldbiermarkt groeit nog steeds, al zien we in Europa een daling. De omzet van Bavaria komt voor 70% uit Europa. De zwakke Europese economie is dan ook van invloed geweest op het nettoresultaat. Daarnaast hebben de oplopende accijnzen in voor Bavaria belangrijke markten zoals Frankrijk, maar zeker ook in Nederland, meegespeeld. Bavaria bewerkt de internationale markt met een aantal merken: Bavaria, Bavaria 0.0%, 8.6, Swinckels’ en enkele speciaalbiermerken. In de komende jaren ziet Bavaria nog steeds veel kansen in Afrika. In 2013 werd daar gestart met de bouw van de Ethiopische brouwerij Habesha Breweries SC.

Voor het tweede jaar op rij heeft de moutdivisie een recordjaar gedraaid. Bavaria heeft een belang van 57% in Holland Malt Holding. De omzet van deze divisie steeg in 2013 naar een record van € 92,5 miljoen.

Frank Swinkels, directielid van Bavaria, licht toe: “Afgelopen jaar hebben we wederom een groei doorgemaakt, al heeft zich dat om verschillende redenen niet meteen vertaald naar een stijgend nettoresultaat. Met het blijven volgen van onze ingeslagen weg om de komende jaren duidelijke keuzes te maken voor bepaalde segmenten in bepaalde regio’s, hebben we er alle vertrouwen in dat we in 2014 ook voor wat betreft het resultaat weer een stijgende lijn in kunnen zetten. De eerste tekenen daarvan zijn al zichtbaar in het eerste kwartaal van 2014. Introducties zoals Bavaria Radler leveren hier een mooie bijdrage aan. Als familiebedrijf benaderen we de markt altijd voor de lange termijn en we zien dan ook voldoende kansen voor de toekomst.”

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top