maandag, december 11, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Bijzondere productontwikkeling van Apollo Tyres
Bijzondere productontwikkeling van Apollo Tyres

Bijzondere productontwikkeling van Apollo Tyres

  • Nederland
  • Innovatieve spoiler voor nieuwe Porsche 911 Turbo
  • f9202a10e30fb22982bddf00ee66c9da-296x287
  • Vredestein
  • http://www.vredestein.com
  • customer.nl@apollovredestein.com
  • http://www.vredestein.com/autobanden/nieuws?Lang=nl-NL

Apollo Tyres heeft haar doel om innovatie te creëren voor klanttevredenheid voortgezet met een bijzondere, nieuwe productontwikkeling. Wat het extra bijzonder maakt, is dat de ontwikkeling niets met autobanden te maken heeft. Het R&D-team van Apollo Tyres heeft in een exclusieve samenwerking met Porsche een nieuwe variabele frontspoiler ontwikkeld voor de onlangs geïntroduceerde Porsche 911 Turbo en 911 Turbo S. De spoiler, ‘Air Master by Vredestein’, is een geïntegreerd onderdeel van het ‘Porsche Active Aerodynamics’ systeem (PAA) en door beide partners beschermd met een reeks van patenten.

Apollo Tyres was onlangs al de eerste producent die een 4-seizoenenband heeft gemaakt van natuurrubber van de Russische paardenbloem binnen het EU-PEARLS project. Dit project is opgestart om bandenproducenten minder afhankelijk te maken van rubberbomen die vooral groeien in Azië.

Over de innovatieve spoiler zei Peter Snel, Chief, Apollo Tyres Global PV R&D, het volgende: “Ik ben erg trots op deze innovatie. Vooral omdat het team het normale band gerelateerde onderzoek moest overstijgen. Daarnaast onderstreept dit het vertrouwen van Porsche in ons om een dergelijk product te ontwerpen. De variabele frontspoiler is gemaakt van speciaal ontwikkeld EPDM (ethyleen-propyleen-dieen monomeer) rubber, dat uiterst flexibel is waardoor het zich aanpast aan de vereiste aerodynamica in alle weersomstandigheden en omgevingstemperaturen. EPDM-rubber is bovendien zeer sterk en elastisch zodat het impactschade van losliggend materiaal op de weg kan weerstaan.”

Bij lage snelheden is de spoiler opgevouwen onder de bumper waardoor een maximale bodemvrijheid wordt gecreëerd en de 911 Turbo moeiteloos verkeersdrempels kan nemen. Bij hogere snelheden vouwt de spoiler aan de buitenzijde uit om de luchtstroom rondom de wielen te optimaliseren en het brandstofverbruik te verlagen. In de performance-stand laat de spoiler zich in het geheel zien en zorgt deze, voor extra druk op de voorwielen wat in combinatie met een volledig uitgeschoven achterspoiler tot een extreem goede wegligging leidt.

De spoiler wordt pneumatisch bekrachtigd om door middel van meerdere luchtkamers de gewenste vorm te realiseren. Het gehele systeem is ontwikkeld door een speciaal projectteam van Apollo Tyres R&D en Apollo Vredestein. Ook alle productieprocessen zijn door het projectteam zelf ontwikkeld, waarna uiteindelijk de productie is gestart in een speciale productiecel.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top