vrijdag, december 15, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Culturele Instellingen / Boom Chicago’s oog voor talent reikt nu ook tot film
Boom Chicago’s oog voor talent reikt nu ook tot film

Boom Chicago’s oog voor talent reikt nu ook tot film

  • Nederland
  • Comedy Theater Boom Chicago vindt nieuwe talent met video maker Daniel Hillel-Tuch
  • logo
  • SlapHIt
  • www.slaphit.nl
  • daniel@slaphit.nl
  • AMSTERDAM, NOVEMBER 6, 2013 -

Het is geen geheim dat het al twintig jaar bestaande comedytheater Boom Chicago een oog heeft voor talent. De meest bekende alumnus, Seth Meyer – die als sinds 2006 hoofdschrijver is van het populaire Amerikaanse televisieprogramma Saturday Night Live en binnenkort deLate Night Show van NBC zal gaan presenteren -  sloot zich eind jaren negentig bij de theatergroep aan. Andere bekende leden waren onder andere Jason Sudekis (SNLHorrible Bosses), Matt Jones (Breaking Bad), Ike Barinholtz (The Mindy ProjectEastbound & Down), Jordan Peele (Key & Peele), en Greg Shapiro (Comedy Central, Vara HumorTV).

Een goede indicatie dat we hen, die zowel voor als achter de schermen actief zijn bij Boom Chicago, vaker zullen zien in de nabije toekomst.

Kortgeleden is Boom Chicago verhuisd naar het prachtige Rozentheater in de Jordaan en heeft haar ensemble uitgebreid met Daniel Hillel-Tuch, een in de VS-opgeleide film student, die in de voetsporen treedt van succesvolle viral video regisseurs, editors en schrijvers als Jamie Wright (Florida Voting Video) en Matt Chapman (Spongebob Squarepants).

Hillel-Tuch kreeg echter direct een ietwat buitengewone opdracht: Produceer een film, die anders dan gebruikelijk, niet resulteerd in gelach maar een andere instinctieve reactie teweeg brengt: geschreeuw, en dan specifiek voor Boom Chicago’s productie –Nightmare on the Rozengracht, een waar spookhuis.

Andrew Moskos, mede-oprichter van Boom Chicago en regisseur van Nightmare on the Rozengracht, heeft zijn kennis voor het herkennen van talent gebruikt om een competente groep mensen samen te brengen. Ontwerper Luke van Veen en filmmaker Daniel Hillel-Tuch hebben bijgedragen aan de realisatie van Moskos lang geanticipeerde spookhuis.

Van Veen had hiervoor al het overgrote deel van het decor van The 7 Deadly Dutch Sins ontworpen, een voorstelling waarvoor Hillel-Tuch, de commercial heeft geschreven, geregisseerd en bewerkt. Deze commercial was zowel on air bij Comedy Central te zien als in Pathé Tuschinski.

De interactieve horror productie, Nightmare on the Rozengracht, opent met een lugubere film van Hillel-Tuch. Die ondanks een krap budget toch een product heeft afgeleverd van hoogwaardige kwaliteit. Een prestatie die hij toekent aan zijn samenwerking met cameraman Stijn Jonkhart en producers Liz Callahan en Catalina Ulmaña, die zorgden voor weelderige beelden en een sterke productie.

Hillel-Tuch: ”Toen ik mijn idee aan Andrew [Moskos] presenteerde, dachten we dat het gewoon een teaser zou worden, maar naarmate we het verder uitwerkten werd het idee steeds groter. Nu heb ik mijn eigen productiebedrijf, SlapHit, en maak ik onder andere films voor Boom Chicago. Daarnaast ben ik tevens bezig met een nieuw project; het opzetten van mijn eigen web-serie.”

Cast Party, een web-serie die gaat over een Amsterdamse theatergroep die moeite heeft met het realiseren van grootschalige producties, klinkt misschien bekend, maar Hillel-Tuch zweert dat het idee er al was, voordat hij bij Boom Chicago kwam werken.

Hillel-Tuch heeft ook wat oude vrienden meegebracht van Crimson Craft Studios, Joaquin Rico, Oliver Tiley en Joe White, die niet alleen geluid en muziek hebben gecomponeerd voor meerdere producties van Hilllel-Tuch, maar ook voor elk onderdeel van Nightmare on the Rozengracht.

De recensies van zowel de media als het publiek zijn positief gebleken.  Ook was het geschreeuw elke avond luid en duidelijk te horen.

Boom Chicago’s reputatie voor het ontdekken van talent blijft sterk, zelfs achter de schermen.

Boom Chicago is de meest vooraanstaande improvisatie-comedy theatergroep van Amsterdam en is gevestigd in het Rozentheater.

De theatergroep heeft in haar twintig jaar al een rijke geschiedenis opgebouwd met hits als Me, MySpace and Ipod in 2006, en het was de creatieve kracht achter het Comedy Central News (CCN), een satirisch nieuwsprogramma  dat werd uitgezonden op Comedy Central (NL).

Daniel Hillel-Tuch is bereikbaar via daniel@slaphit.com of 0628672461. www.slaphit.com

Crimson Craft is bereikbaar via studio@crimsoncraft.com of via Joaquin Rico, 0646207315

Boom Chicago’s Press Office is bereikbaar via tamara@boomchicago.nl of (020) 217 0400

Over Daniel Hillel-Tuch

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top