donderdag, november 23, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Business & Ondernemerschap / Carerix introduceert ‘continuous feedback’ met Starred
Carerix introduceert ‘continuous feedback’ met Starred

Carerix introduceert ‘continuous feedback’ met Starred

  • Nederland
  • Kandidaat-vriendelijke feedback verhoogt de Candidate Experience en maakt recruiters aantrekkelijker voor talent
  • Carerix
  • info@carerix.com

Carerix, leverancier van recruitment oplossingen voor corporate recruiters en intermediairs, heeft zijn dienstverlening uitgebreid met de kandidaat-vriendelijke feedbacktool van Starred. Met de softwaretoepassing, die wordt aangeboden als SaaS-dienst, kunnen kandidaten via een survey op slechts één pagina en met één simpele druk op de knop eenvoudig hun feedback geven. Met de integratie met Starred heeft Carerix op elk gewenst moment een realtime inzicht in de candidate journey.

Starred is een nog jong bedrijf dat in 2012 werd opgericht door Lars van Wieren. Met enkele developers ontwikkelde hij een oplossing om feedback geven eenvoudig te maken. Inmiddels heeft Starred achttien medewerkers in dienst die zich vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam toeleggen op support en ontwikkeling. Vanuit een tweede vestiging in Londen wordt de internationale markt bediend.

Kandidaat centraal
Respondenten hebben steeds minder zin om ellenlange vragenlijsten in te vullen, terwijl deze feedback voor recruiters een waardevolle bron van informatie is in een steeds competitievere markt”, stelt Mark Berendsen, Managing Director bij Starred. Met onze toepassing wordt feedback weer leuk omdat wij de respondent centraal stellen. Kandidaten ontvangen een persoonlijke uitnodigingsmail waaraan specifieke kandidaatkenmerken kunnen worden toegevoegd zoals registratiedatum en aanhef. In tegenstelling tot vele andere surveys neemt de vragenlijst slechts één pagina in beslag (met de verzendknop duidelijk in beeld).

Beter kandidaatinzicht
De samenwerking tussen Starred en Carerix is ontstaan vanuit een klantencase bij een gemeenschappelijke klant. Mark Berendsen: “Zij waren zo enthousiast dat ze vroegen of we een koppeling met Carerix  konden realiseren.” Starred hoopt dat door de samenwerking met Carerix de ervaring van de kandidaten in de recruitmentsector zal worden geoptimaliseerd en verbeterd. Kandidaatervaringen worden nog relatief weinig gemeten in de HR- en recruitmentsector volgens Berendsen. ”Terwijl het zo belangrijk is goed van de kandidaat te leren. Onze tool gaat uit van de kandidaat en stelt de juiste vragen. Dat leidt vanzelf tot een hogere response en een beter kandidaatinzicht. Kandidaten hebben het gevoel dat er naar hen wordt geluisterd.” 

Marktpositie
Zowel voor intermediairs en detacheerders als ook voor HR-verantwoordelijken of hiring managers is optimale kennis over kandidaten van essentieel belang. Met de feedbacktool van Starred hebben onze klanten een krachtig instrument waarmee ze realtime inzicht hebben in de kandidaat”, stelt Reinald Snik, CEO van Carerix.

Over Carerix
Carerix is leverancier van recruitment oplossingen die corporate recruiters en intermediairs faciliteren om te komen tot de beste match. De oplossingen worden in de vorm van een SaaS-model gehost en geleverd via beveiligde datacenters. Carerix is opgericht in 2003 en telt op dit 70 medewerkers en meer dan 700 klanten, waaronder (werkmaatschappijen van) Randstad, USG, Adecco, DPA, Manpower en gespecialiseerde intermediairs in ICT, oil & gas, finance en service-industrie. Carerix bedient dagelijks meer dan 10.000 gebruikers, verspreid over 17 landen en werkt samen met verschillende strategische partners. Naast de hoofdvestiging op het TU Delft Science park, heeft Carerix ook een ontwikkellocatie in Kiev. Voor meer informatie: www.carerix.com

Over Starred
Starred ontwikkelt slimme en klantvriendelijke feedback-oplossingen die aanzetten tot actie. Het op de juiste manier uitvragen en opvolgen van feedback is een cruciale schakel om te achterhalen wat er speelt bij respondenten. Dat kunnen zakelijke of particuliere gebruikers zijn, maar ook kandidaten in een applicant journey. Starred is opgericht in 2012 en heeft momenteel 18 medewerkers in dienst. De klanten variëren van jonge snelgroeiende scale ups tot grote ondernemingen, waaronder Wehkamp, Nestlé, Catawiki, Spotify, Young Capital en Deutsche Post. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Daarnaast heeft Starred ook een vestiging in Londen van waaruit de internationale markt wordt bediend. Voor meer informatie:www.starred.com

Over Chief Editor

Chief content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top