maandag, december 11, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Coca-Cola en Football + Foundation brengen je in beweging
Coca-Cola en Football + Foundation brengen je in beweging

Coca-Cola en Football + Foundation brengen je in beweging

  • Belgie
  • Coca-Cola geeft 23.000 voetballen weg met actie ‘Win a Ball, Give a Ball’
  • Coca-Cola Enterprises Belgium
  • https://cocacolabelgium.be
  • brusselsreceptiondesk@eur.ko.com
  • https://cocacolabelgium.be/persberichten/coca-cola-football-foundation-brengen-beweging/

BallIn aanloop naar het Wereldkampioenschap voetbal in Brazilië, toont Coca-Cola zich van zijn sportiefste kant. De actie ‘Win a Ball, Give a Ball’ kadert binnen de ambitieuze doelstelling om 300.000 Belgen aan het sporten te krijgen tegen 2020. Van 1 mei tot 15 juni kunnen 500 consumenten elke dag een exclusieve Coca-Cola-voetbal winnen. Voor elke bal die naar een supporter gaat, schenkt Coca-Cola er ook eentje aan de Football+ Foundation, de sociale pijler van het Belgisch voetbal.

Met ‘Win a Ball, Give a Ball’ lanceert Coca-Cola zijn grootste voetbalweggeefactie ooit. In totaal geeft het merk elke dag 500 ballen weg, wat het totaal op 23.000 brengt. Daarnaast schenkt Coca-Cola voor elke weggegeven bal ook 2,50 euro aan de Football+ Foundation. Het totale bedrag zal gebruikt worden ten voordele van het G-voetbal, waarbij jongeren en volwassenen met een beperking worden aangezet tot voetballen en professioneel worden ondersteund bij de beoefening ervan.

Als consument vind je een code onder de dop van de flessen Coca-Cola, Coca-Cola Zero en Coca-Cola light. Via de website www.coca-cola.be kan je checken of je gewonnen hebt. Winnaars kunnen hun bal ophalen in een afhaalpunt naar keuze: een Total-tankstation of een Carrefour Express in de buurt.

De actie ‘Win a Ball, Give a Ball’ sluit sportief aan bij de ambitieuze campagne van Coca-Cola om, in de slipstream van de Rode Duivels, 300.000 Belgen aan het sporten te krijgen tegen 2020. Coca-Cola benut dan ook volop zijn rol als officiële en historische sponsor van de FIFA World Cup™ en de Rode Duivels.

Gaëtan Van de Populiere, Marketing Director Belgium&Luxembourg: “Bij Coca-Cola zijn we ervan overtuigd dat je je beter en gelukkiger voelt als je (meer) beweegt. Daarom willen we zoveel mogelijk mensen inspireren en aanzetten tot een actieve levensstijl. Eén bal zet gemiddeld 6 mensen in beweging. Met deze actie brengen we dus 138.000 personen in actie.”

François de Keersmaecker, voorzitter van de Belgische Voetbalbond: “De Football+ Foundation heeft een belangrijke rol binnen het Belgisch voetbal. De organisatie zorgt ervoor dat zo veel mogelijk mensen de kans krijgen om de populairste sport in België te beoefenen. G-voetbal, voetbal voor mensen met een beperking, is een prachtig initiatief. Wij zijn dan ook zeer blij met de steun van Coca-Cola, waarbij duizenden sportievelingen baat zullen hebben.”

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top