dinsdag, november 21, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Coca-Cola en KBVB bezegelen nieuwe samenwerking voor de komende 4 jaar
Coca-Cola en KBVB bezegelen nieuwe samenwerking voor de komende 4 jaar

Coca-Cola en KBVB bezegelen nieuwe samenwerking voor de komende 4 jaar

  • Belgie
  • Op 23 oktober werd het inmiddels meer dan 30-jarige partnerschap tussen de KBVB & Coca-Cola voor de komende vier jaar verlengd. Centraal staat daarbij de doelstelling om mensen meer te doen bewegen, met natuurlijk de Rode Duivels als speerpunt voor jong en oud. Zo investeert Coca-Cola in diverse samenwerkingsprojecten met de Belgische voetbalbond, waarvan de helft in jeugdsport.
  • Coca-Cola Enterprises Belgium
  • https://cocacolabelgium.be
  • brusselsreceptiondesk@eur.ko.com

Al 30 jaar werken Coca-Cola en de KBVB samen als trouwe partners. De hechte band gaat terug tot voor het WK in Mexico ‘86, en overleefde alle ups en downs van onze nationale ploeg.

“Een echte vertrouwensrelatie”, zegt Etienne Gossart, Country Director, Coca-Cola Enterprises Belgium. “Omdat het niet alleen om de Rode Duivels gaat. Coca-Cola ondersteunt het Belgische voetbal, en zo’n langetermijnrelatie is daarbij essentieel. Momenteel gaat het onze Duivels voor de wind, maar ook in mindere tijden hebben we onze relatie niet in vraag gesteld. De komende vier jaar gaat het er zelfs meer dan ooit om voetbal, sport en beweging bij de mensen te brengen.”

“De samenwerking tussen de KBVB en Coca-Cola loopt al van voor 1986. Als twee organisaties al zo lang samenwerken en vandaag dan ook nog eens samen beslissen om hun verbintenis met minstens 4 jaar te verlengen, dan kan men met recht en reden spreken van een sterk partnership”, benadrukt François De Keersmaecker, Bondsvoorzitter van de Koninklijke Belgische Voetbalbond. “Het is fantastisch om een sterk, mondiaal bedrijf als Coca-Cola binnen de portfolio van KBVB partners te mogen rekenen. Uiteraard is Coca-Cola partner van de Rode Duivels, maar ze leveren daarenboven de nodige inspanningen om het jeugdvoetbal in de kijker te plaatsen. Menig voetballer heeft ooit als duiveltje deelgenomen aan een Coca-Cola Cup en heeft daar een mooi moment in zijn of haar voetbalcarrière beleefd.”

De nieuwe samenwerking loopt tot eind 2018, dus hoe dan ook zullen de Rode Duivels in aanloop naar en hopelijk tijdens het EK in Frankrijk en het WK in Rusland voor jong en oud opnieuw een inspiratiebron zijn. Ook het engagement van Coca-Cola is erg ambitieus: tegen 2020 maar liefst 300.000 mensen meer doen bewegen in België. Daarvoor worden allerlei initiatieven op poten gezet en hierin past ook de samenwerking met de voetbalbond, waarvan minstens de helft gericht is op jeugdwerking.

Dezelfde ambitie

Volgens Alain De Coster, Manager Sport Events bij Coca-Cola Enterprises, hebben Coca-Cola en de KBVB in principe dezelfde ambitie in hun partnerschap: mensen tot bewegen aanzetten. De Coster: “Eén voorbeeld: met ‘Win a Ball, Give a Ball’ gaven we tijdens het WK in Brazilië 23.000 ballen weg, die elk gemiddeld 6 mensen in beweging brengen! De komende vier jaar gaan we verder op die weg met nieuwe acties en activaties. Het jeugdvoetbal blijft een absolute prioriteit, daar gaat de helft van de middelen naartoe. We willen de Belgen zo veel mogelijk op jonge leeftijd laten kennismaken met de voordelen van een gezonde levensstijl met veel beweging.”

Zo bereikt de Coca-Cola Cup, sinds de oprichting in 2001 uitgegroeid tot een groot voetbalfeest, jaarlijks 25.000 jonge spelers in de provinciale reeksen. Naast de wedstrijden zorgt de sportieve randanimatie ervoor dat de jonge duiveltjes hun speltechniek kunnen bijschaven op een speelse manier. Coca-Cola ondersteunt ook het G-voetbal van KBVB, waarbij jongeren en volwassenen met een beperking worden aangespoord om te voetballen en daarbij professioneel worden begeleid.

Omdat lichaamsbeweging meer is dan voetbal alleen, is Coca-Cola ook een actieve sponsor van ondermeer atletiek, basketbal, wielrennen en vele andere vaak kleinschalige sportactiviteiten. Ook met Bloso, Adeps en Special Olympics wordt structureel samengewerkt. Daarnaast zet Coca-Cola jaarlijks meer dan 20.000 jongeren aan het sporten met zijn eigen Mission Olympic programma

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top