maandag, december 11, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Coca-Cola: Michèle Paque (Quintiles) is de nieuwe ambassadrice voor professionele gendergelijkheid
Coca-Cola: Michèle Paque (Quintiles) is de nieuwe ambassadrice voor professionele gendergelijkheid

Coca-Cola: Michèle Paque (Quintiles) is de nieuwe ambassadrice voor professionele gendergelijkheid

  • Belgie
  • België heeft een nieuwe ambassadrice voor professionele gendergelijkheid: Michèle Paque, Managing Director van Quintiles Benelux. Ze ontving vandaag de Wo.Men@Work Award 2014, voor de vijfde keer uitgereikt door JUMP, in samenwerking met Coca-Cola Enterprises Belgium. De jury en het publiek kenden haar de prijs toe omwille van haar enthousiaste engagement voor gelijkheid tussen vrouwen en mannen op de werkvloer.
  • Coca-Cola Enterprises Belgium
  • https://cocacolabelgium.be
  • brusselsreceptiondesk@eur.ko.com
  • https://cocacolabelgium.be/persberichten/michele-paque-quintiles-nieuwe-ambassadrice-professionele-gendergelijkheid/

Als Managing Director bij Quintiles Benelux, leider in ‘gezondheidszorg-outsourcing’, is Michèle Paque erin geslaagd om gendergelijkheid in de praktijk te brengen. Samen met haar team bouwde ze de organisatie van 23 mensen uit tot een toonaangevende speler in de sector met 350 geëngageerde medewerkers, van wie 60% vrouwen en 40% mannen. Daarbij focust ze sterk op een ‘can do’-houding om mensen te helpen hun groeipotentieel waar te maken.

Zelf bracht ze die ‘can do’-houding ook in de praktijk. Na de geboorte van haar twee zonen en een afwezigheid uit het bedrijfsleven van meer dan een jaar, klom ze opnieuw naar een leidinggevende functie. In de loop van haar carrière verwierf Michèle Paque een sterke knowhow over de ‘nieuwe manier van werken’ waarin meer plaats is voor diversiteit. Veel vrouwen stromen echter in, maar groeien niet door naar een managementfunctie. Michèle Paque is daarom trots dat ze de mindset binnen haar managementteam heeft kunnen veranderen. Het is volgens haar belangrijk om vrouwen te overtuigen dat ze een carrièrekans moeten durven grijpen en dat ze meer bewust moeten zijn van hun capaciteiten.

Michèle Paque: “Ik moedig verschillen tussen vrouwen en mannen aan, maar geloof sterk in een genderevenwicht en gendergelijkheid. Het bouwen van een sterke organisatie op basis van competenties, prestaties, talent en resultaten is de beste manier om de gelijkheid tussen vrouwen en mannen op het werk te bevorderen. Gendergelijkheid bevorderen is durven acties ondernemen. Acties die voor mij intussen vanzelfsprekend zijn maar die anderen helaas nog te vaak doen opkijken: een zwangere vrouw promoveren bijvoorbeeld of een volledig gelijk salaris voor vrouwen en mannen.”

De twee andere genomineerden waren Annik Bosschaerts, COO The Bank of New York Mellon, en Caro van Eekelen, COO Accor HotelServices Benelux. Een jury bepaalde voor 60% mee de uitslag, het grote publiek had 40% instemming via de site www.womenatworkaward.be.

Hoe leidinggevenden naar gendergelijkheid streven

De Wo.Men@Work Award is vandaag aan een vijfde editie toe, voor de tweede keer onder de vleugels van Coca-Cola Enterprises, een onderneming waar het evenwicht tussen vrouwen en mannen geen leeg concept is.

Etienne Gossart, Country Director Belgium-Luxembourg: “Coca-Cola wil er zijn voor iedereen; dat staat trouwens in de intrinsieke waarden van ons merk. Wij willen de waarden van ons merk vertalen naar onze teams. Zo streven we tegen 2020 naar 45% vrouwelijke werknemers. We moedigen actief een evenwichtige man-vrouwverhouding aan, zowel binnen als buiten ons bedrijf. In dit kader zetten we onze schouders onder JUMP’s Wo.Men@Work Award om andere bedrijven aan te zetten tot een dynamische en inclusieve bedrijfscultuur.”

Na vijf edities van de Wo.Men@Work Award onderscheidt Isabella Lenarduzzi, oprichtster en directrice van JUMP vijf types leiderschapshoudingen voor veranderingsspecialisten in professionele gendergelijkheid:

  • Inspirerende leidinggevenden geloven steevast in het nut van gendergelijkheid. Ze zijn ervan overtuigd dat goede organisaties talent op een eerlijke manier behandelen.
  • Leidinggevenden die gendergelijkheid ondersteunen en sponsoren, scoren vooral punten bij anderen door de consistente en proactieve manier waarop ze dat doen. Ze blijven telkens opnieuw dezelfde boodschap verkondigen, tot het bij iedereen een automatisme wordt.
  • Dergelijke leiders voegen altijd en overal de daad bij het woord: ze gaan bij elke beslissing over talentmanagement op zoek naar complementariteit en diversiteit en functioneren als rolmodellen.
  • Echte veranderingsspecialisten treden op als actieve mentor en coach voor vrouwelijk talent.
  • Tot slot informeren en coachen zij vrouwen en mannen om discriminatie op het vlak van sekse aan te vechten.

De twee andere genomineerden waren Annik Bosschaerts, COO The Bank of New York Mellon, en Caro van Eekelen, COO Accor HotelServices Benelux. Een jury bepaalde voor 60% mee de uitslag, het grote publiek had 40% instemming via de site www.womenatworkaward.be.

Hoe leidinggevenden naar gendergelijkheid streven

De Wo.Men@Work Award is vandaag aan een vijfde editie toe, voor de tweede keer onder de vleugels van Coca-Cola Enterprises, een onderneming waar het evenwicht tussen vrouwen en mannen geen leeg concept is.

Etienne Gossart, Country Director Belgium-Luxembourg: “Coca-Cola wil er zijn voor iedereen; dat staat trouwens in de intrinsieke waarden van ons merk. Wij willen de waarden van ons merk vertalen naar onze teams. Zo streven we tegen 2020 naar 45% vrouwelijke werknemers. We moedigen actief een evenwichtige man-vrouwverhouding aan, zowel binnen als buiten ons bedrijf. In dit kader zetten we onze schouders onder JUMP’s Wo.Men@Work Award om andere bedrijven aan te zetten tot een dynamische en inclusieve bedrijfscultuur.”

Na vijf edities van de Wo.Men@Work Award onderscheidt Isabella Lenarduzzi, oprichtster en directrice van JUMP vijf types leiderschapshoudingen voor veranderingsspecialisten in professionele gendergelijkheid:

  • Inspirerende leidinggevenden geloven steevast in het nut van gendergelijkheid. Ze zijn ervan overtuigd dat goede organisaties talent op een eerlijke manier behandelen.
  • Leidinggevenden die gendergelijkheid ondersteunen en sponsoren, scoren vooral punten bij anderen door de consistente en proactieve manier waarop ze dat doen. Ze blijven telkens opnieuw dezelfde boodschap verkondigen, tot het bij iedereen een automatisme wordt.
  • Dergelijke leiders voegen altijd en overal de daad bij het woord: ze gaan bij elke beslissing over talentmanagement op zoek naar complementariteit en diversiteit en functioneren als rolmodellen.
  • Echte veranderingsspecialisten treden op als actieve mentor en coach voor vrouwelijk talent.
  • Tot slot informeren en coachen zij vrouwen en mannen om discriminatie op het vlak van sekse aan te vechten.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top