woensdag, november 22, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Coca-Cola nodigt de wereld uit om “het geluid van een generatie zonder aids te delen” en (RED) te steunen
Coca-Cola nodigt de wereld uit om “het geluid van een generatie zonder aids te delen” en (RED) te steunen

Coca-Cola nodigt de wereld uit om “het geluid van een generatie zonder aids te delen” en (RED) te steunen

  • Internationale
  • Voor de campagne werd samengewerkt met enkele voorname artiesten: Wyclef Jean & Avicii werkten samen aan een nummer, Aloe Blacc bracht nieuwe muziek uit, OneRepublic bracht een exclusieve remix uit en Queen laat een tot nog toe onuitgegeven nummer op de wereld los waarin Freddie Mercury te horen is.
  • Coca-Cola Enterprises Belgium
  • https://cocacolabelgium.be
  • brusselsreceptiondesk@eur.ko.com
  • https://cocacolabelgium.be/persberichten/coca-cola-nodigt-wereld-geluid-generatie-zonder-aids-delen-red-steunen/

Steun het goede doel en maak kans op enkele geweldige prijzen. Denk maar aan een backstage-ervaring met Bono, Avicii vergezellen op het podium, Queen + Adam Lambert zien tijdens hun tournee samen, een dagje doorbrengen met OneRepublic & veel meer via www.omaze.com/CokeRED

The Coca-Cola Company, in samenwerking met (RED) pakt uit met een nieuwe campagne, namelijk “SHARE THE SOUND OF AN AIDS FREE GENERATION”. Met deze campagne wil het mensen van over de hele wereld uitnodigen om de handen in elkaar te slaan en zo een einde te maken aan de overdracht van hiv van moeder op kind. Aan de campagne werken een hele reeks topartiesten mee, die speciaal voor deze campagne nieuwe nummers hebben uitgebracht en bovendien enkele onvergetelijke ervaringen weggeven om mensen zo aan te moedigen om samen te komen, te delen, maar vooral om te doneren. Geld dat met deze campagne wordt ingezameld gaat naar het Wereldfonds ter bestrijding van aids, tuberculose en malaria om zo subsidies te kunnen vrijmaken voor hiv-preventie, -testen, -begeleiding, -behandeling en -verzorging.

De wereldwijde campagne, die een maand duurt, omvat ook de Wereldaidsdag op 1 december 2014 en is bedoeld om een boodschap van hoop en samenhorigheid te verspreiden. Het initiatief wil zo de jeugd van vandaag doen inzien dat zij de generatie kunnen zijn die een einde heeft gemaakt aan deze aidspandemie. Elke dag worden er 650 baby’s geboren met hiv en dat terwijl er levensreddende medicatie bestaat die slechts $ 0,40 per dag kost. Diezelfde medicatie kan het risico op besmetting van moeder op kind met 95 % verminderen. In 2013 startten, voor het eerst sinds de ontdekking van het virus, meer mensen met de behandeling voor aids dan dat er mensen besmet werden. Dit wordt gezien als een cruciale mijlpaal die het begin van het einde van aids inluidt.

“Een van de hoofddoelen van deze campagne bestaat erin de kracht van muziek te gebruiken om Generatie Y te doen inzien dat een generatie zonder aids binnen handbereik ligt,” zegt Emmanuel Seuge, vicepresident bij Global Alliances & Ventures, The Coca-Cola Company. “We zijn alle artiesten die ook hun schouders zetten onder dit prachtige initiatief enorm dankbaar.”

Nieuwe muziek

De campagne zal starten met een debuut van het nummer “Let Me in Your Heart Again” van Queen. Het nummer werd nog nooit eerder uitgebracht en werd exclusief voor de (Coca-Cola) RED-campagne gemixt door William Orbit. Op het nummer is de iconische stem van Freddie Mercury te horen, die in 1991 aan aids overleed. Elke week zal een andere artiest een nieuw nummer uitbrengen dat via iTunes kan worden gedownload op www.iTunes.com/REDsound, en waarbij de opbrengst naar het Wereldfonds gaat. Hieronder alle nummers die vanaf 3 november op de wereld worden losgelaten:

  • “Let Me in Your Heart Again” (William Orbit Mix) van Queen ft. Freddie Mercury (week van 3 november)
  • “Together” van Aloe Blacc (week van 10 november)
  • “Divine Sorrow” van Wyclef Jean ft. Avicii (week van 17 november)
  • “I lived (RED) Remix” van OneRepublic (week van 24 november)

“23 jaar geleden verloor de wereld haar geliefde Freddie Mercury”, zegt Queen-gitarist Brian May. “Sindsdien hebben we enorme vooruitgang geboekt in de strijd tegen aids. Toch mogen we er niet zomaar genoegen mee nemen dat er een behandeling beschikbaar is. We moeten er namelijk ook voor zorgen dat die voor iedereen toegankelijk is. Roger en ik zijn trots dat we dit herontdekte nummer ter ere van de (Coca-Cola) RED-campagne kunnen uitbrengen, in de hoop dat de krachtige stem van Freddie de wereld andermaal kan inspireren.”

Unieke ervaringen

Coca-Cola en (RED) hebben samengewerkt met OMAZE, een leidinggevend fondsenwervend platform dat gespecialiseerd is in het aanbieden van uitzonderlijke ervaringen, waarbij mensen een gift moeten doen om kans te maken op die prachtige prijzen. Wanneer fans een bezoekje brengen aan www.Omaze.com/CokeRED, kunnen ze kans maken om een van de volgende fantastische ervaringen te winnen:

  • Ga backstage met Bono en win zijn gitaar: je wordt naar een U2-optreden gevlogen waar Bono jou zijn persoonlijke (RED) Gretsch-gitaar zal overhandigen en die backstage voor jou zal signeren. (Omaze.com/Bono)
  • De ultieme Electronic Dance Music-ervaring van je Leven: Avicii heeft zelf een bijzondere ervaring op poten gezet, waarbij een fan tickets kan winnen voor drie van de grootste muziekfestivals ter wereld en uiteindelijk samen met Avicii op het podium mag staan tijdens zijn optreden in Las Vegas volgend jaar. (Omaze.com/Avicii)
  • Op het podium samen met Queen + Adam Lambert: Queen en Adam Lambert nodigen twee fans uit om op het podium aanwezig te zijn tijdens hun concert in de 02-Arena in Londen. Die fans zullen ook een viprondleiding krijgen in de legendarische opnamestudio van Queen in Montreux, Zwitserland. (Omaze.com/Queen)
  • Een dag uit het leven van OneRepublic: OneRepublic heeft ook een ervaring op poten gezet voor het goede doel, waarbij een gelukkige fan een dagje kan meelopen met de band en viptoegang krijgt tot een van hun shows. (Omaze.com/OneRepublic)

The Coca-Cola Company is een toegewijde speler in de strijd tegen hiv/aids. Sinds 2006 heeft The Coca-Cola Company en zijn stichtingen al ruim $ 15 miljoen besteed aan de strijd tegen aids, en dit in de vorm van bewustmaking, educatie en preventie. In 2011 doneerde The Coca-Cola Company door de samenwerking met (RED) $ 5 miljoen aan het Wereldfonds. Onlangs heeft de multinational zijn steun nog verhoogd met een aanvullende $ 2 miljoen die integraal naar het Wereldfonds ging. Dit jaar zal Coca-Cola de grootte en omvang van het initiatief verder opvoeren en in meer dan 40 landen wereldwijd actief bezig zijn met de campagne.

“In de strijd tegen aids hebben we al heel wat geweldige dingen meegemaakt, waardoor we de pandemie naar een kantelpunt hebben kunnen brengen. We hebben dus veel te vieren, maar we moeten ons ook blijven inzetten totdat het virus tot ons verleden behoort en niet langer tot ons heden, zegt Bono, medeoprichter van (RED). Tijdens deze Wereldaidsdag willen de partners van (RED), zoals Coca-Cola, de aidsproblematiek nog eens extra in de verf zetten en zo de mensen doen inzien dat er nog werk aan de winkel is. Ze krijgen hierbij de hulp van de leden van Queen, aidsactivisten van het eerste uur, en van artiesten zoals Avicii, Deadmau5, Wyclef Jean, Aloe Blacc en OneRepublic. Muziekfans zijn altijd een grote steun geweest in de strijd tegen aids, maar met deze campagne hopen we nóg meer mensen te bereiken.”

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top