woensdag, november 22, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Coca-Cola start in België met koffieconcept CHAQWA
Coca-Cola start in België met koffieconcept CHAQWA

Coca-Cola start in België met koffieconcept CHAQWA

  • Belgie
  • Warmedrankenautomaten brengen de beleving van koffiebar naar het werk. Coca-Cola houdt haar innovatiereputatie hoog met de introductie van eigen warme dranken in België. Onder de merknaam CHAQWA breidt de onderneming haar portfolio uit met koffie, thee en warme chocolademelk voor de business-to-business sector. Coca-Cola bouwt hierbij op haar jarenlange expertise in het verkopen van koude dranken in het vending & out-of-home kanaal en het uitgebreide klantennetwerk dat werd opgebouwd. Met de introductie van CHAQWA speelt Coca-Cola in op de groeimarkt van warme dranken en zo wil het bedrijf haar klanten de meerwaarde bieden om zowel koude als warme dranken te kunnen aanbieden.
  • Coca-Cola Enterprises Belgium
  • https://cocacolabelgium.be
  • brusselsreceptiondesk@eur.ko.com
  • https://www.cocacolabelgium.be/nl/persberichten/coca-cola-start-belgie-koffieconcept-chaqwa/

Vanaf 2016 rolt Coca-Cola ook in België warme dranken uit in de b-to-b sector. Het nieuwe merk CHAQWA – ‘cha’ is Chinees voor thee, ‘qawah’ betekent koffie in het Arabisch – staat voor een totaalconcept: smaakvolle en kwalitatieve warme dranken, automatische apparatuur en de vertrouwde dienstverlening van Coca-Cola. Coca-Cola bouwt verder op haar bestaand klantennetwerk en verbreedt tegelijk haar jarenlange expertise in het out-of-home kanaal met eerst de focus op bedrijven: van kantoren over personeelsrestaurants tot koffiebars in bedrijfsomgevingen.

Chaqwa_Appetite Appeal Poster Christophe Cuyx, Director New Business Development bij Coca-Cola Enterprises: “We zien vandaag een duidelijke groeimarkt in warme dranken. Consumenten gaan op zoek naar kwaliteit en beleving en specialiteiten als cappuccino’s en lattes zitten duidelijk in de lift. Met CHAQWA willen we die koffiebar beleving naar de werkvloer brengen en zo innovatief tegemoetkomen aan de wensen van onze klanten en consumenten. Onze ervaring in de drankensector helpt ons hierbij uiteraard.”

“We willen graag samen met onze klanten en partners groeien. Dankzij CHAQWA bieden we hen de mogelijkheid om een combinatie van fantastische koffie-, thee- en chocolademelkproducten aan te bieden naast het vertrouwde aanbod van onze koude dranken. Uiteraard blijven we onze klanten ondersteunen met professionele apparatuur, technische service en klantenzorg. We starten dit jaar nog gesprekken met potentiële klanten en voorzien de effectieve introductie van CHAQWA in 2016.”

Met België erbij vinden de koffieproducten van Coca-Cola straks hun weg naar meer dan 25 landen wereldwijd, goed voor meer dan 80 miljoen kg koffiebonen en 890 miljoen kopjes koffie, thee en chocolademelk per jaar. De groep introduceerde zijn eerste merkkoffieproducten in 1975 in Japan en heeft vandaag een ruime interne expertise opgebouwd – van ‘boon tot beker’ –, de samenstelling van mengelingen, het kwaliteitsproces en de creatie van referentiemerken.

Willy Taekels, Dispensed Beverage Manager: “Elke markt kent natuurlijk zijn lokale specialiteiten en variaties in koffiecultuur. Daarom hebben onze koffieprofessionals in het innovatiecentrum in Brussel het Belgische smaakprofiel onderzocht. Samen met het lokale CHAQWA-team zijn er nu specifieke verkoop- en servicepakketten op maat uitgewerkt. Coca-Cola blijft zo investeren in meer keuze voor de consument, met in totaal 18 merken voor de Belgische markt.”

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top