donderdag, november 23, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Coca-Cola trapt campagne FIFA Wereldkampioenschap af
Coca-Cola trapt campagne FIFA Wereldkampioenschap af

Coca-Cola trapt campagne FIFA Wereldkampioenschap af

  • Belgie
  • Ambitieus doel: tegen 2020 300.000 Belgen meer en vaker laten bewegen Nu de gouden WK-beker in Europa rondreist – met voor de eerste keer in de geschiedenis een tussenstop in België – is iedereen in de ban van de bal. Zo ook Coca-Cola die als officiële partner van de FIFA het Wereldkampioenschap in Brazilië aangrijpt om iedereen meer te doen bewegen. De sportieve campagne is alvast erg ambitieus: Coca-Cola wil, in de slipstream van de Rode Duivels, 300.000 Belgen aan het sporten krijgen tegen 2020!
  • Coca-Cola Enterprises Belgium
  • https://cocacolabelgium.be
  • brusselsreceptiondesk@eur.ko.com
  • https://cocacolabelgium.be/persberichten/coca-cola-trapt-campagne-fifa-wereldkampioenschap-af/

Met de campagne FIFA World Cup™ 2014 wil Coca-Cola zijn sportieve grenzen verleggen. De aftrap vandaag is er alvast eentje in stijl, met de voorstelling van de enige echte WK-trofee in het Constant Vanden Stockstadion in Anderlecht. Meteen ook de eerste keer dat de beker, in massief goud, in België aan het grote publiek wordt getoond.

Als trouwe partner van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) stelt Coca-Cola vandaag ook zijn activatieplannen rond het Wereldkampioenschap voor. We mogen ons verwachten aan een flitsende TV-spot, digitale media, ‘experiential advertising’, buitenreclame en een aantal zeer innoverende acties.

François De Keersmaecker, voorzitter van de Belgische Voetbalbond: “We zijn blij dat Coca-Cola de wereldbeker naar België brengt. Het is de derde keer dat deze ‘Original FIFA World Cup™ Trophy’, toch hét symbool van voetbal, de wereld rondreist. Deze trofee doet 88 landen aan, en wie weet brengen de Rode Duivels hem in juli vanuit Brazilië opnieuw mee naar België!”

Sportief inspireren

Vanuit de overtuiging dat lichaamsbeweging gelijkstaat aan geluk, wil Coca-Cola deze zomer mensen over heel de wereld aanmoedigen om meer te bewegen. Coca-Cola benut dan ook volop zijn rol als officiële sponsor van de FIFA World Cup™ om mensen te inspireren tot een actieve levensstijl. Zo steunt Coca-Cola in Europa meer dan 90 programma’s voor een actieve levensstijl met een bereik van 3,5 miljoen mensen. Tegen 2020 wil Coca-Cola dat cijfer dankzij een doorgedreven investeringsstrategie overal in Europa verdrievoudigen.

Jeroen Langerock, Communications & Public Affairs Director Belgium & Luxembourg: “Ook in België inspireren we vooral jongeren al langer tot bewegen. Met Mission Olympic voor scholen laten we leerlingen van 12-13 jaar kennismaken met tal van sporten. En dankzij het project Street Action in Vlaanderen kunnen jongeren in hun wijk op een laagdrempelige manier sport beoefenen. Samen met onze steun aan regionale sportprogramma’s en organisaties als Special Olympics Belgium bereiken we hiermee vandaag zo’n 270.000 jongeren. Onder het motto ‘Movement is Happiness’ willen we dit aantal in België tegen 2020 structureel optrekken tot 300.000, ook door samen te werken met partners. Meer bewegen maakt immers gezonder en gelukkiger.”

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top