zaterdag, november 25, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Connexxion: nieuwe strategie om bedrijf weer winstgevend te maken
Connexxion: nieuwe strategie om bedrijf weer winstgevend te maken

Connexxion: nieuwe strategie om bedrijf weer winstgevend te maken

  • Nederland
  • Connexxion zet een nieuwe strategie uit om het bedrijf weer winstgevend te maken. Het operationeel resultaat over het boekjaar 2013 was licht positief. We hebben het jaar echter afgesloten met een verlies van 58 miljoen euro. ‘We hebben schoon-schip gemaakt in onze balans, waardoor het vertrouwen van de banken in Connexxion verder is gestegen. Het was een moeilijk jaar, maar de organisatie slaat een nieuwe weg in. Hiermee werken we aan een gezonde en winstgevende toekomst’, aldus CEO Bart Schmeink.
  • Connexxion
  • http://www.connexxion.com
  • klantenservice@connexxion.nl
  • http://www.connexxion.com/nieuws_pers/396/connexxion_nieuwe_strategie_om_bedrijf_weer_winstgevend_te_maken/3372/

Het financiële resultaat is met name het gevolg van afboekingen die noodzakelijk waren nadat Connexxion het openbaar vervoer in Twente en in de stad Utrecht was kwijtgeraakt, evenals het Valys contract bij taxi. Ook een aantal andere factoren speelden mee, zoals hogere sociale lasten, de achterblijvende productiviteit en tegenvallende passagiersomzet. In de taxisector, waar Connexxion marktleider is, speelden met name overcapaciteit en daling van het marktaandeel een rol.

In balans

“Ondanks het verlies is de netto-schuldenpositie verbeterd. Deze is daardoor weer goed in balans ten opzichte van de vermogenspositie van het bedrijf.”, aldus CFO Anne Marie van der Wijst naar aanleiding van de publicatie van de jaarcijfers. Met deze prima financiële uitgangspositie is het vertrouwen dat de banken in Connexxion hebben, verder gegroeid, aldus de CFO.

Connexxion zet momenteel een nieuwe strategie uit die gericht is op verhogen van rendementen in bestaande gebieden, vergroten van marktaandeel, kostenverlaging en meer efficiency. Daar wordt de structuur van de onderneming op aangepast. Hiermee verwacht Connexxion een solide basis te kunnen leggen voor de toekomst. Het bedrijf spreekt overigens geen financiële verwachting uit voor 2014.

Vervoer op maat

Samen met de opdrachtgevers zullen we onderzoeken hoe we de kwaliteit van het vervoer, ondanks gewenste bezuinigingen, toch verder kunnen verbeteren”, aldus CEO Bart Schmeink. “De huidige concessies in het openbaar vervoer kennen allerlei beperkingen. Er is een verbeterproces nodig, dat we samen met de regionale opdrachtgevers opzetten. De tijd dat we noodgedwongen met lege bussen moeten rijden, is voorbij. We moeten steeds meer vervoer op maat kunnen aanbieden met zowel grote als kleine bussen in een dienstregeling”, aldus Schmeink. “In het belang van de reiziger.”

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top