vrijdag, december 15, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Connexxion: Vervoer tijdens nucleaire top goed verlopen
Connexxion: Vervoer tijdens nucleaire top goed verlopen

Connexxion: Vervoer tijdens nucleaire top goed verlopen

  • Nederland
  • Militairen, politieagenten en hoogwaardigheidsbekleders: tijdens de nucleaire top verzorgden wij voor hen het vervoer. Ook het vervoer van onze bus- en taxireizigers en het ambulancezorg van Witte Kruis ging gewoon door tijdens de NSS.
  • Connexxion
  • http://www.connexxion.com
  • klantenservice@connexxion.nl
  • http://www.connexxion.com/nieuws_pers/396/vervoer_tijdens_nucleaire_top_goed_verlopen/3297/

Militairen en politieagenten

Tussen 19 en 26 maart brachten 250 chauffeurs van Connexxion Tours 8000 militairen en politieagenten naar Den Haag en Schiphol en terug. Ook regelden wij vervoer voor verschillende ambassades en staatsbezoeken en onderhielden we de pendeldienst op Schiphol van vliegtuigen naar de NSS gate.

Maurice de Mêché, manager Tours: “Dit was het grootste project voor Connexxion Tours dit jaar. Binnen een heel kort tijdsbestek kregen we de opdracht voor het vervoeren van de militairen en politieagenten. We hebben de klus goed geklaard, ook onder lastige omstandigheden. Soms liepen de vervoersstromen anders dan was afgesproken. Maar dat hebben we ter plekke flexibel en professioneel op weten te lossen.”

Sjaak de Jong, medewerker Connexxion Business Tax: “De eerste voorbereidingen begonnen al in juni 2013. Diverse ambassades hebben we voor, tijdens en na de top mogen rijden. Zoals de Chinese delegatie tijdens het staatsbezoek. Heel veel medewerkers zijn enorm druk in de weer geweest om alles goed en op tijd te regelen en dat is gelukt.”

Witte Kruis

In regio Den Haag trof Witte Kruis voorbereidingen om ambulancezorg ook tijdens de Top te kunnen garanderen. Floor Verbaan, operationeel hoofd in Haaglanden: “Als mensen zorg nodig hebben, moeten ze die natuurlijk gewoon kunnen krijgen. We hebben daarom veel tijd gestoken in voorbereidingen. Zoals oefeningen met speciale eenheden van Defensie en Politie.” Ook zijn alle afsluitingen in kaart gebracht. “Bij het navigeren naar bepaalde plekken, hield onze speciale blokkadeserver rekening met afsluitingen. Zo konden we toch altijd via de snelste routes rijden.”

Witte Kruis leverde ook ambulances en teams om zorg te bieden in de ‘rode zone’, het hermetisch afgeschermde gebied voor gasten. Hiervoor werden medewerkers én ambulances eerst grondig gescreend. Ook voor de aangrenzende regio had Witte Kruis maatregelen getroffen. Om bij noodgevallen door de stremmingen heen te komen, stond er bijvoorbeeld een motorambulance stand-by. Floor: “Alles verliep vlekkeloos.“

Maatregelen voor reizigers

Tijdens de Top werden allerlei maatregelen getroffen om overlast voor bus- en taxireizigers te beperken. Het callcenter voor taxireizigers en klantenservice OV werkte met extra bezetting. Het Regiecentrum OV (ROV) zorgde voor monitoring en actuele informatie. Vivien Hoekstra, manager ROV: “Vooral de afsluitingen rond Schiphol op maandagochtend leverden veel werk op. Maar voor dat soort situaties hadden we noodscenario’s klaarliggen, dus we konden alles goed opvangen.”

Via connexxion.nl/nss en twitter werden reizigers goed op de hoogte gehouden van de actuele situatie.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top