vrijdag, december 15, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Landen / Anderen / Deloitte: Afrika belangrijke groeimarkt voor producenten
Deloitte: Afrika belangrijke groeimarkt voor producenten

Deloitte: Afrika belangrijke groeimarkt voor producenten

  • Anderen
  • Deloitte analyseert potentieel van Afrikaanse landen Om ook in de toekomst te blijven groeien, richten producenten van consumentengoederen al een aantal jaar hun pijlen op opkomende markten. Naast de BRIC-landen tonen nu ook Afrikaanse landen groeipotentieel. Met name Ghana, Zuid-Afrika, Tunesië, Marokko, Nigeria en Egypte bieden veel kansen voor buitenlandse producenten. Dit blijkt uit het rapport ‘Africa: Tapping into Growth’ dat Deloitte opgesteld heeft en waarin kansen, risico’s en strategieën voor expansie in Afrika op een rij worden gezet.
  • Deloitte
  • https://www.deloitte.com
  • dttresponsecenter@deloitte.com
  • http://actueel.deloitte.nl/newsroom/persberichten/afrika-belangrijke-groeimarkt-voor-producenten/?

De Afrikaanse economie blijft, ondanks de economische crisis, groeien. Het Afrikaans BBP groeit naar verwachting gemiddeld 5,4% per jaar tot 2016. Bovendien zijn negen van de twintig snelst groeiende economieën Afrikaans. “Een grotere, jongere en meer welvarende populatie, de toenemende verstedelijking en toegenomen koopkracht zijn ontwikkelingen die de economie in Afrika hebben hervormd,” aldus Randy Jagt, director en expert emerging markets bij Deloitte. “Ook zijn er steeds meer consumenten die beschikking hebben tot internet en mobiele telefoons en neemt de stabiliteit van de politiek en de financiële sector toe.”

De verschillen binnen het continent zijn echter groot. Na analyse op basis van 10 macro-economische en sociale indicatoren, concludeert Deloitte dat Ghana, Zuid-Afrika, Tunesië, Marokko, Nigeria en Egypte over het meeste potentieel beschikken voor producenten van consumentengoederen. Jagt: ” Ondanks dat de investeringen in aantal van deze landen afgenomen zijn door de Arabische Lente, zijn wij van mening dat deze landen significant groeipotentieel bieden.”

Alleen een macro-economische analyse is echter niet voldoende om risico’s en kansen goed af te kunnen wegen. “Een diepte-analyse van de markt is noodzakelijk. Producenten moeten daarin kijken naar concurrentie en marktconcentratie, klanten en verkoopkanalen, vereisten voor een joint venture, wet- en regelgeving, beschikbaarheid van kapitaal en volwassenheid en integriteit van financiële sector,” zegt Jagt.

“Besluiten bedrijven vervolgens om de Afrikaanse markt toe te treden, dan is het van belang dat ze bouwen aan lokale zichtbaarheid, bouwen aan relaties met overheden, investeren in lokaal talent en een holistische blik hebben op markten, cultuur, belastingen. Ten slotte is het toetreden van opkomende markten nooit een quick win, het vraagt altijd om een lange termijn visie, ” concludeert Jagt.

- See more at: http://actueel.deloitte.nl/newsroom/persberichten/afrika-belangrijke-groeimarkt-voor-producenten/?#sthash.4gcuG0RP.dpuf

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top