dinsdag, november 21, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Enquête van AB InBev onthult waarom ouders niet met kinderen over alcoholconsumptie praten
Enquête van AB InBev onthult waarom ouders niet met kinderen over alcoholconsumptie praten

Enquête van AB InBev onthult waarom ouders niet met kinderen over alcoholconsumptie praten

  • Belgie
  • Resultaten vallen samen met vierde jaarlijkse Global Be(er) Responsible Day Onderneming rapporteert vooruitgang in tweede jaar op vlak van verwezenlijking van wereldwijde doelstellingen inzake verantwoorde alcoholconsumptie Anheuser-Busch InBev (Euronext: ABI) (NYSE: BUD) heeft vandaag de resultaten bekendgemaakt van een uitvoerige internationale enquête bij ouders in 11 landen om te achterhalen hoe zij met hun kinderen over verantwoorde alcoholconsumptie praten. De resultaten vallen samen met de vierde jaarlijkse Global Be(er) Responsible Day, een wereldwijde actiedag ter promotie van verantwoorde alcoholconsumptie.
  • Anheuser-Busch InBev
  • http://www.ab-inbev.com
  • Media.Relations@ab-inbev.com
  • http://www.ab-inbev.com/press_releases/hugin_pdf/578172.pdf

Dit jaar zijn de activiteiten van Global Be(er) Responsible Day gericht op de ontwikkeling en uitbreiding van het wereldwijde Family Talk About Drinking-programma; de promotie van verkeersveiligheid, met inbegrip van bestuurders die niet drinken; het opleiden van barpersoneel, kleinhandelaars en zakenpartners; en het aangaan van publiek-private partnerschappen.

De enquête, uitgevoerd door onderzoeksbureau Ipsos, toont aan dat meer dan 90% van de ouders met kinderen tussen 5 en 17 jaar in 10 van de 11 bevraagde landen1 het ermee eens zijn dat het belangrijk is met kinderen over alcoholconsumptie te praten. Maar in 9 van deze 10 landen was er een verschil van ongeveer 10% tussen het aantal ouders die het ermee eens zijn dat dit belangrijk is en het aantal ouders die ook echt het gesprek zijn aangegaan. De belangrijkste reden waarom ouders alcoholconsumptie niet bespraken is dat ze vonden dat hun kind daarvoor te jong was. Daarnaast zeiden ouders uit België, Brazilië, Groot-Brittannië en Rusland dat ze erop vertrouwen dat hun kinderen de juiste beslissing nemen.

“Onderzoek heeft al lang aangetoond dat ouders de voornaamste invloed uitoefenen op de houding van jongeren tegenover alcoholconsumptie; de bevindingen die vandaag zijn bekendgemaakt, zijn gebaseerd op dat belangrijke inzicht en tonen aan dat ouders vinden dat ze steun nodig hebben bij die belangrijke gesprekken”, zei Carlos Brito, CEO van Anheuser-Busch InBev. “Programma’s zoals Family Talk kunnen ouders helpen om die gesprekken met hun kinderen op het juiste moment en op de juiste manier te voeren, en de dialoog met hen voort te zetten gedurende de adolescentie.”

Vandaag heeft AB InBev ook de vooruitgang in het tweede jaar op het vlak van de bekendgemaakt rond de verwezenlijking van haar zes wereldwijde doelstellingen inzake verantwoorde alcoholconsumptie tegen eind 2014. Die doelstellingen werden in 2011 aangekondigd en moedigen partnerschappen, openbare onderwijsinitiatieven, opleidingen voor kleinhandelaars en andere initiatieven die verantwoorde consumptie versterken, aan. De activiteiten worden geleid door de 150 000 wereldwijde medewerkers van AB InBev in samenwerking met ouders, experts, lokale overheden, ordediensten en gemeenschapsorganisaties.

De vooruitgang tegenover de geformuleerde doelstellingen zal eind 2014 onafhankelijk worden geaudit.Sinds de aankondiging van de wereldwijde doelstellingen inzake verantwoorde alcoholconsumptie twee jaar geleden heeft AB InBev:

  • Bijna 145 miljoen volwassenen bereikt met programma’s die ouders met hun kinderen helpen praten over alcoholgebruik door jongeren onder de wettelijke toegestane leeftijd. Dit overstijgt de doelstelling van AB InBev om ten minste 100 miljoen volwassenen te bereiken in een periode van drie jaar.
  • Middelen voor identiteitscontrole ter beschikking gesteld van bijna 465 000 bars en andere handelaars, wat goed is voor ongeveer 93% van de doelstelling van minstens 500 000.
  • Opleiding inzake verantwoorde verkoop van alcoholische dranken voorzien voor meer dan 228 000 café-uitbaters, barmannen, winkelbedienden in warenhuizen en andere personen die alcohol schenken of verkopen. Het doel is minstens 1 miljoen mensen die alcohol schenken of verkopen, op te leiden tegen eind 2014 via een combinatie van online en ‘face to face’-opleiding.
  • Gewezen op het belang van beroep te doen op een bestuurder die niet drinkt of op een chauffeur om veilig thuis te geraken. In twee jaar tijd heeft AB InBev meer dan 748 miljoen volwassen consumenten bereikt, wat meer is dan het doel van de onderneming om minstens 500 miljoen consumenten te bereiken.
  • Meer dan 112 miljoen USD geïnvesteerd in advertenties en programma’s omtrent verantwoorde alcoholconsumptie. Het streefdoel is tegen eind 2014 minstens 300 miljoen USD te investeren.
  • Zich geëngageerd om Global Be(er) Responsible Day jaarlijks te vieren om het belang van verantwoorde alcoholconsumptie onder de aandacht te brengen bij onze medewerkers, handelspartners en consumenten.

AB InBevs inspanningen op het vlak van verantwoord alcoholgebruik zijn één van de drie centrale pijlers van de strategie van het bedrijf voor een Betere Wereld, naast engagementen om de impact van het bedrijf op het milieu te beperken en om iets terug te geven aan de gemeenschappen waarin het bedrijf actief is. Meer informatie over de inspanningen van de onderneming op het vlak van verantwoord alcoholgebruik en GBRD is online beschikbaar.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top