donderdag, december 14, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Fasken Martineau kiest Oncore IT als implementatiepartner van de Asigra cloud backup oplossing
Fasken Martineau kiest Oncore IT als implementatiepartner van de Asigra cloud backup oplossing

Fasken Martineau kiest Oncore IT als implementatiepartner van de Asigra cloud backup oplossing

  • Nederland
  • Oncore IT heeft een driejarig contract ondertekend met Fasken Martineau, een toonaangevend internationaal advocatenkantoor in zakelijk geschillen, voor het leveren van gecodeerde online back-up support voor het kantoor in Londen. De oplossing is gebaseerd op Asigra's bekroonde cloud back-up en recovery-technologie.
  • oncore_logo
  • Oncore IT
  • www.oncoreit.nl
  • OncoreIT@influx-pr.com
  • Voor redactionele informatie of interview: Influx PR, Jakob Brons, tel.: 055 - 3663034, email: OncoreIT@influx-pr.com Oncore IT, Sleepboot 9a, 3991 CN Houten, Telefoon 030 636 48 83. Voor redactionele informatie of interview: Influx PR, Jakob Brons, tel.: 055 - 3663034, email: OncoreIT@influx-pr.com

Houten (NL) – Londen (UK), 24 juni  2014  –  Oncore IT heeft een driejarig contract ondertekend met Fasken Martineau, een toonaangevend internationaal advocatenkantoor in zakelijk geschillen, voor het leveren van gecodeerde online back-up support voor het kantoor in Londen. De oplossing is gebaseerd op Asigra’s bekroonde cloud back-up en recovery-technologie.

Met meer dan 770 advocaten in negen kantoren in Europa, Canada en Afrika beschikt Fasken Martineau over bijzondere expertise binnen de mijnbouw, life sciences, bank- en financiële sector, energie en infrastructuur en publiek-private partnerships.

Fasken Martineau staat onder toezicht van de SRA (Solicitors Regulation Authority) en is verplicht een gedegen back-up te hebben van alle gegevens over cliënten, applicaties, besturingssystemen en databasebestanden om te kunnen voldoen aan compliance richtlijnen en regelgeving.

Het bedrijf maakte voorheen gebruik van een ​​derde partij die de DLT-tapes elke dag ophaalde, ze extern opsloeg en terugbracht indien noodzakelijk. John Maclennan, Fasken Martineau’s IT-manager, zegt: “Er waren geen problemen met deze service op zich, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat we het back-up proces aanzienlijk konden verbeteren om tijd te besparen en het hele proces veel sneller en efficiënter af te handelen. ”

Iedere ochtend controleerde een medewerker van de IT-afdeling of de nachtelijke back-up was voltooid, verwijderde de tape, stopte die in een doos, gaf hem aan de chauffeur. De kans dat een geplande uitwisseling werd gemist in geval iemand ziek thuis bleef of verlaat was vanwege opstoppingen in het verkeer of treinvertragingen was zeer waarschijnlijk, met alle gevolgen voor de synchronisatiecyclus.

Maclennan: “Een van mijn eerste prioriteiten toen ik de IT- functie op het kantoor in Londen overnam was om dit onnodig stressvolle, handmatige proces te veranderen en de back-up te automatiseren via de cloud. Vooral omdat de technologie volwassen is geworden en opslagkosten dusdanig zijn gedaald dat het eigenlijk vergelijkbaar is in prijs met onze oude [tape]aanpak. ”

Asigra cloud backup technologie maakt het beheren van gegevens eenvoudig
Fasken Martineau vergeleek verschillende opties en geselecteerde Oncore IT als cloud back-up partner vanwege hun goede advies en toegankelijke opstelling in de richting van klanten. Binnen de overeenkomst levert Oncore IT tot 3 TB aan dataopslag.

Maclennan legt uit: “Asigra beviel me wel. Het is eenvoudig te leren en te gebruiken, zonder toeters of bellen. Oncore IT heeft zich open en oprecht opgesteld en de implementatie was eenvoudig.”

Er is een specifiek beveiligde Fasken Martineau ‘kluis’ aangemaakt op het nieuwe Hitachi Data Systems storageplatform van Oncore IT, waar vervolgens de data op zijn geladen. Voor de lokale, dagelijkse gegevensupdates, is slechts één Asigra monitoring cliënt – een DS agent – geïnstalleerd bij Fasken Martineau’s kantoor in Londen. Dit vereenvoudigt de uitrol aanzienlijk en contrasteert met andere oplossingen die op elke server ‘monitoring agents’ vereisen. Gegevens zijn opgeslagen  in het datacenter van Oncore IT in Londen met een kopie binnen de offshore faciliteit in Amsterdam voor veerkracht.

Volgens Paul Cook, Oncore IT sales en marketing directeur levert het niet handmatig managen van tape back-ups  Fasken Martineau ten minste een uur tijdsbesparing per dag op . “Het IT-team heeft hierdoor tijd vrij om zich te richten op  nieuwe projectinitiatieven en helpdeskondersteuning in plaats van tijd te verspillen aan een belangrijk maar tijdrovend proces.”

Uit ervaring weet Fasken Martineau nu dat de huidige back-up meer data bevat dan voorheen. De hele procedure is zo grondig dat men er volledig op vertrouwt dat alle cruciale commerciële informatie beschikbaar is en makkelijk te herstellen in geval van een incident.  Dit is al eens voorgekomen toen een pc besmet is geraakt met een virus waardoor een netwerkdrive beschadigd raakte.  Het bedrijf was in staat om het probleem snel te isoleren, met een volledig herstel binnen een paar uur.

Maclennan besluit: “Het interessante aan dit project is dat het onze eerste kennismaking is met het inzetten van een cloud-oplossing. Er wordt veel gepraat over de voordelen van de cloud. In ons geval heeft het zich volledig bewezen en we kunnen veel beter voldoen aan de onvermijdelijk strenge eisen ten aanzien van onze backups.”

* * * * *

Over Oncore IT
Oncore IT is een managed service- en cloud platform provider, gespecialiseerd in het leveren van zakelijk kritische systemen en infrastructuur. Gepositioneerd om IT-omgevingen te leveren vanuit veilige en moderne datacentra in Londen en Amsterdam. Cliënten, van wereldwijde multinationals tot MKB’s, vertrouwen op Oncore IT voor het ontwerpen, implementeren en beheren van schaalbare, high performance en low latency infrastructuren, welke gebruik maken van de laatste enterprise technologieën van toonaangevende leveranciers. Oncore IT wordt gedefinieerd aan de hand van de lange termijn samenwerkingen die wij met klanten. Daarbij ligt de focus op de zakelijke resultaten die door IT-investeringen en innovatie geleverd kunnen worden en de uitgebreide staat van dienst. Oncore IT werkt al 10 jaar met een breed scala aan klanten in voornamelijk de juridische, financiële en zakelijke dienstverlening.

Meer informatie: 

Houten (NL) – Londen (UK), 24 juni  2014  –  Oncore IT heeft een driejarig contract ondertekend met Fasken Martineau, een toonaangevend internationaal advocatenkantoor in zakelijk geschillen, voor het leveren van gecodeerde online back-up support voor het kantoor in Londen. De oplossing is gebaseerd op Asigra’s bekroonde cloud back-up en recovery-technologie.

Met meer dan 770 advocaten in negen kantoren in Europa, Canada en Afrika beschikt Fasken Martineau over bijzondere expertise binnen de mijnbouw, life sciences, bank- en financiële sector, energie en infrastructuur en publiek-private partnerships.

Fasken Martineau staat onder toezicht van de SRA (Solicitors Regulation Authority) en is verplicht een gedegen back-up te hebben van alle gegevens over cliënten, applicaties, besturingssystemen en databasebestanden om te kunnen voldoen aan compliance richtlijnen en regelgeving.

Het bedrijf maakte voorheen gebruik van een ​​derde partij die de DLT-tapes elke dag ophaalde, ze extern opsloeg en terugbracht indien noodzakelijk. John Maclennan, Fasken Martineau’s IT-manager, zegt: “Er waren geen problemen met deze service op zich, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat we het back-up proces aanzienlijk konden verbeteren om tijd te besparen en het hele proces veel sneller en efficiënter af te handelen. ”

Iedere ochtend controleerde een medewerker van de IT-afdeling of de nachtelijke back-up was voltooid, verwijderde de tape, stopte die in een doos, gaf hem aan de chauffeur. De kans dat een geplande uitwisseling werd gemist in geval iemand ziek thuis bleef of verlaat was vanwege opstoppingen in het verkeer of treinvertragingen was zeer waarschijnlijk, met alle gevolgen voor de synchronisatiecyclus.

Maclennan: “Een van mijn eerste prioriteiten toen ik de IT- functie op het kantoor in Londen overnam was om dit onnodig stressvolle, handmatige proces te veranderen en de back-up te automatiseren via de cloud. Vooral omdat de technologie volwassen is geworden en opslagkosten dusdanig zijn gedaald dat het eigenlijk vergelijkbaar is in prijs met onze oude [tape]aanpak. ”

Asigra cloud backup technologie maakt het beheren van gegevens eenvoudig 

Fasken Martineau vergeleek verschillende opties en geselecteerde Oncore IT als cloud back-up partner vanwege hun goede advies en toegankelijke opstelling in de richting van klanten. Binnen de overeenkomst levert Oncore IT tot 3 TB aan dataopslag.

Maclennan legt uit: “Asigra beviel me wel. Het is eenvoudig te leren en te gebruiken, zonder toeters of bellen. Oncore IT heeft zich open en oprecht opgesteld en de implementatie was eenvoudig.”

Er is een specifiek beveiligde Fasken Martineau ‘kluis’ aangemaakt op het nieuwe Hitachi Data Systems storageplatform van Oncore IT, waar vervolgens de data op zijn geladen. Voor de lokale, dagelijkse gegevensupdates, is slechts één Asigra monitoring cliënt – een DS agent – geïnstalleerd bij Fasken Martineau’s kantoor in Londen. Dit vereenvoudigt de uitrol aanzienlijk en contrasteert met andere oplossingen die op elke server ‘monitoring agents’ vereisen. Gegevens zijn opgeslagen  in het datacenter van Oncore IT in Londen met een kopie binnen de offshore faciliteit in Amsterdam voor veerkracht.

Volgens Paul Cook, Oncore IT sales en marketing directeur levert het niet handmatig managen van tape back-ups  Fasken Martineau ten minste een uur tijdsbesparing per dag op . “Het IT-team heeft hierdoor tijd vrij om zich te richten op  nieuwe projectinitiatieven en helpdeskondersteuning in plaats van tijd te verspillen aan een belangrijk maar tijdrovend proces.”

Uit ervaring weet Fasken Martineau nu dat de huidige back-up meer data bevat dan voorheen. De hele procedure is zo grondig dat men er volledig op vertrouwt dat alle cruciale commerciële informatie beschikbaar is en makkelijk te herstellen in geval van een incident.  Dit is al eens voorgekomen toen een pc besmet is geraakt met een virus waardoor een netwerkdrive beschadigd raakte.  Het bedrijf was in staat om het probleem snel te isoleren, met een volledig herstel binnen een paar uur.

Maclennan besluit: “Het interessante aan dit project is dat het onze eerste kennismaking is met het inzetten van een cloud-oplossing. Er wordt veel gepraat over de voordelen van de cloud. In ons geval heeft het zich volledig bewezen en we kunnen veel beter voldoen aan de onvermijdelijk strenge eisen ten aanzien van onze backups.”

 * * * * *

Over Oncore IT
Oncore IT is een managed service- en cloud platform provider, gespecialiseerd in het leveren van zakelijk kritische systemen en infrastructuur. Gepositioneerd om IT-omgevingen te leveren vanuit veilige en moderne datacentra in Londen en Amsterdam. Cliënten, van wereldwijde multinationals tot MKB’s, vertrouwen op Oncore IT voor het ontwerpen, implementeren en beheren van schaalbare, high performance en low latency infrastructuren, welke gebruik maken van de laatste enterprise technologieën van toonaangevende leveranciers. Oncore IT wordt gedefinieerd aan de hand van de lange termijn samenwerkingen die wij met klanten. Daarbij ligt de focus op de zakelijke resultaten die door IT-investeringen en innovatie geleverd kunnen worden en de uitgebreide staat van dienst. Oncore IT werkt al 10 jaar met een breed scala aan klanten in voornamelijk de juridische, financiële en zakelijke dienstverlening.
Meer informatie: www.oncoreit.nl

Oncore IT, Sleepboot 9a, 3991 CN Houten, Telefoon 030 636 48 83. 

Over influxpr

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top