vrijdag, december 15, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Culturele Instellingen / Film ‘Hard to become who you are’ wint Europese VITA Award
Film  ‘Hard to become who you are’ wint Europese VITA Award

Film ‘Hard to become who you are’ wint Europese VITA Award

  • Europa
  • Op 9 oktober jl. heeft ‘Hard to become who you are’, een film van Wim Kratsborn in Dublin de Europese VITA AWARD gewonnen als het meest innovatieve project voor jongeren in het hoger onderwijs. Belangrijk waren daarbij de competenties die jongeren zich eigen kunnen maken en de duurzame bruikbaarheid in het bestaande onderwijs.
  • W.Kratsborn
  • w.kratsborn@planet.nl

Het is een film over, voor en met jonge mensen in Europa en de Arabische wereld. Tijdens een fascinerende ‘learning journey’ per trein gaan  8 jongeren op zoek  naar een eigen identiteit en een eigen leerstijl. Het intro vindt plaats in de disco ‘Feels like heaven’ in Istanboel en daar nemen zij deel aan de ‘To-Gather Tour’. Het brengt hun terug in de tijd naar Passchendaal, (WOI), Auschwitz (WOII) en Riga (Koude Oorlog) en naar het huidige Amsterdam. Met de Gouden Eeuw als decor ontketenen zij de ‘Global Tweet Revolution’ als oplossing voor de huidige beschavingscrisis in ‘To-Gatherland’. Daar kunnen zij samen een eigen identiteit en leerstijl vinden (‘a multiple choice identity’) voor de toekomst.

Het is een indringende, creatieve (‘passion driven learning’) en interactieve ervaring met beeld, media en muziek, waarin sociale media en nieuwe technologie (post digital design) geïntegreerd worden. In de film wordt een ‘To-Gatherbook’ (een soort Facebook) gebruikt. Tevens wordt als kennisbron het boek ‘Hard to become who you are’ geschreven (uitgave 2014).

Inspiratiebronnen zijn o.a. Howard Gardner, Jeremy Rifkin, de bands Muse en Pink Floyd, Quintin Tarantino, Carl Smith, Peter Sloterdijk, Friedrich Nietzsche en Rob Riemen.

De film kan als geheel (duur 60 minuten) of als aparte scene (‘World War One’, ‘Let;s have a party’ (Koude Oorlog) of ‘Crisis! What Crisis?!) gebruikt worden in het onderwijs of in jeugdprojecten.  Het is een ‘sense opener’, kennisbron, probleemoplosser, communicatie of reflectiemiddel binnen vakken/modulen als geschiedenis, maatschappelijke vorming, kunst en media, filosofie, psychologie, sociologie en economie. Bij iedere scene is een leerroute ontworpen met extra info, beelden en links.

Over Chief Editor

Chief content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top