woensdag, november 22, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Filters maken in Google Analytics
Filters maken in Google Analytics

Filters maken in Google Analytics

  • Nederland
  • Door een filter aan te maken in Google Analytics, kun je bepaald verkeer uitsluiten van het totale verkeer. Dit kun je bijvoorbeeld doen om bots uit te sluiten, deze vervuilen de data waarmee jij het resultaat van jouw website bepaalt. Je kunt met een filter niet terug in de tijd filteren, het is dus zaak dat je dit zo snel mogelijk doet.
  • Responsive Webdesign Bureau
  • www.responsivewebdesignbureau.nl
  • info@responsivewebdesignbureau.nl

Door een filter aan te maken in Google Analytics, kun je bepaald verkeer uitsluiten van het totale verkeer. Dit kun je bijvoorbeeld doen om bots uit te sluiten, deze vervuilen de data waarmee jij het resultaat van jouw website bepaalt. Je kunt met een filter niet terug in de tijd filteren, het is dus zaak dat je dit zo snel mogelijk doet.

01 Google Analytics nieuwe weergave

Ga naar beheer door op ”Beheerder” te klikken in de headerbalk van Google Analytics. Klik in de rechterkolom het selectieveld open en kies daar voor Nieuwe weergave maken. Staat dat er niet bij, dan heb je niet genoeg rechten om een nieuwe dataweergave aan te maken. Voer een naam in voor jouw dataweergave en kies je tijdzone.

02 Google Analytics filters

Kies nu in de meest rechtse kolom voor Filters. Zorg er wel voor dat je eerst het juiste account en de juiste property geselecteerd hebt. Heb je het filter aangemaakt, dan kun je die ook weer aan een andere dataweergave van een ander account koppelen. Het filter voor het filteren van bots hoef je maar eenmaal te maken.

03 Google Analytics nieuwe filter

Klik op de knop Nieuw filter om het nieuwe filter aan te gaan maken. Hier kies je voor Nieuwe filter maken en geef je filter een naam. In het geval van het uitsluiten van bots kies je dan bijvoorbeeld voor Uitsluiten ‘non-hurman’ en selecteer je de radiobutton Aangepaste filter. Zorg dat de radiobutton Uitsluiten aangevinkt is. Kies bij filterveld voor internetprovider.

04 Google Analytics filterpatroon

Bij filterpatroon is het de bedoeling dat je daar alle bots uitsluit die jij niet in je metingen wilt meenemen. Dit kan bij jouw website anders zijn. Je zult dus in je eigen statistieken moeten kijken welke bezoeken niet van een persoon zijn.

05 Google Analytics bekijken

Hoofdlettergevoelig kun je op Nee laten staan en daarna kun je het filter opslaan. Het filter zal dan in de lijst met filters verschijnen. Je hebt nu een extra dataweergave en die kun je weer bekijken vanuit Beheerderspagina in de rechterkolom.

En verder

Wil je meer informatie over zoekmachine optimalisatie. Neem dan eens een kijkje op zoekmachine optimalisatie

Over Responsive Webdesign Bureau

Als Zoekmachine optimalisatie (SEO) specialist helpen we ondernemers met het winstgevender maken van hun webshop of website m.b.v. conversie-optimalisatie en zoekmachine optimalisatie. Dagelijks zijn we bezig met de nieuwste ontwikkelingen rondom zoekmachine marketing.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top