dinsdag, november 21, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Gemeenten gematig enthousiast over initiatieven als Airbnb en Uberpop
Gemeenten gematig enthousiast over initiatieven als Airbnb en Uberpop

Gemeenten gematig enthousiast over initiatieven als Airbnb en Uberpop

  • Nederland
  • Dit persbericht beschrijft de opkomst van innovatieve bedrijven die het delen van producten en diensten mogelijk maken en het verzet van overheidsinstanties en gemeenten.
  • bnbmanager
  • www.bnbmanager.nl
  • info@bnbmanager.nl
  • NOOT VOOR DE REDACTIE Voor meer informatie, onze animatie en hoge resolutie foto’s verwijzen wij door naar onze website: www.bnbmanager.nl. Op aanvraag hebben wij meer beeldmateriaal dat kan worden gebruikt voor publicatie. Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op: CONTACTGEGEVENS Michiel van der Putt / Mede-eigenaar Spuistraat 249-2 1012VP, Amsterdam M: +31 (0) 633305575 E: info@bnbmanager.nl W: www.bnbmanager.nl

(INLEIDING)

Airbnb, Peerby en Uberpop. Bedrijven die de laatste jaren enorm zijn gegroeid door het ontstaan van de ’deeleconomie’. Een nieuwe ontwikkeling waarbij consumenten elkaar al dan niet tegen betaling diensten bewijzen zonder tussenkomst van bedrijven. Een gevolg van de crisis en bewustwording dat het anders kan.

De smartphone als volwaardige zakcomputer speelt daarin een grote rol en stelt iedereen die er één heeft instaat om altijd en overal mee te communiceren. Lijntjes zijn korter dan ooit.

Initiatieven zoals Airbnb (verhuren van je woning), Peerby (uitlenen van spullen), Uberpop (particulieren taxiservice) en Thuisafgehaald (eten bij de buren) varen er wel bij.

“Hartstikke mooi natuurlijk, om gebruik te kunnen maken van elkaars kennis en/of spullen. Zouden we alles delen, dan zouden we alles hebben.”

(BESCHRIJVING)

In 2014 zijn ondernemers Michiel en Twan begonnen met een start-up genaamd bnbmanager.

“Wat klein begon met het verhuren van onze eigen woning is inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf voor iedereen die in Amsterdam woont of onze hoofdstad komt bezoeken.”

Het idee is simpel. Huiseigenaren helpen bij de verhuur van hun huis aan toeristen.“In ons geval betekent dat adverteren, het persoonlijke contact met gasten en de schoonmaak. Daarnaast wijzen we eigenaren op brandveiligheid, regelgeving en belastingen.”

“Door goed advies ontstaat er duidelijkheid en worden risico’s beperkt. Daarmee houden we de Gemeente Amsterdam te vriend en geven we critici het nakijken.

Zeg nou zelf, het is toch veel leuker om in alle vrijheid in het huis van een ‘local’ te verblijven, dan in een gewone hotelkamer?”

(SLOT)

Ondanks tegenstand van de hotellobby en taxicentrales moet er ruimte blijven om met elkaar te kunnen handelen. Ons huidige systeem, waarbij enkelen profiteren van meerdere, is daar nog niet klaar voor maar een omezwaai is onvermijdelijk. “Wij zien de toekomst met vertrouwen tegemoet

Over bnbmanager

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top