zaterdag, november 18, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Generatiemarketing.nl platform voor succesvolle marketingcases
Generatiemarketing.nl platform voor succesvolle marketingcases

Generatiemarketing.nl platform voor succesvolle marketingcases

  • Nederland
  • Nederland vergrijst in hoog tempo, toch zijn veel marketing- en communicatieprofessionals terughoudend en zoekend in het inspelen op deze ontwikkeling. Oorzaak hiervoor blijkt onder andere een gebrek aan succesvolle voorbeeldcases uit de markt. Dit was voor NostalgieNet, PSH Media Sales en Diversions reden om Generatiemarketing.nl op te zetten. De website vormt een kennisbank van succesvolle marketingcases gericht op ervaren doelgroepen.
  • Generatiemarketing m
  • Generatiemarketing.nl
  • www.generatiemarketing.nl
  • william@generatiemarketing.nl
  • Nederland vergrijst in hoog tempo, toch zijn veel marketing- en communicatieprofessionals terughoudend en zoekend in het inspelen op deze ontwikkeling. Oorzaak hiervoor blijkt onder andere een gebrek aan succesvolle voorbeeldcases uit de markt. Dit was voor NostalgieNet, PSH Media Sales en Diversions reden om Generatiemarketing.nl op te zetten. De website vormt een kennisbank van succesvolle marketingcases gericht op ervaren doelgroepen.

William Burghout van Generatiemarketing.nl legt uit: “Marketeers begrijpen heel goed dat er geen gouden formule bestaat om ervaren doelgroepen aan te spreken. Uit de cases die we hebben verzameld blijkt dit ook: uiteenlopende invalshoeken leiden tot succes.” Toch is er een duidelijke overeenkomst tussen de cases: “Succesvolle organisaties zien 50plussers niet als melkkoe, maar durven te investeren in geschikte producten en diensten. Ze stoppen niet bij het opzetten van een campagne, maar voeren generatie-denken door in hun volledige organisatie.”

Nederland vergrijst verder

Uit de cijfers blijkt dat het zeker geen overbodige luxe is om in te spelen op de vergrijzing. Momenteel is 39% van de bevolking ouder dan 50 jaar. Dit percentage blijft stijgen tot naar verwachting in 2040 het hoogtepunt wordt bereikt. In dat jaartal zal 44% van de Nederlanders 50plusser zijn. Generatiemarketing geeft richting binnen het begrip ‘50plus’, doordat er scherpe doelgroepprofielen kunnen worden vastgesteld. Deze kennis is waardevol en biedt houvast bij productontwikkeling en marktbenadering.

Generatiemarketing.nl. biedt een informatiemix van interviews, achtergronden, e-books en een e-mailnieuwsservice. De initiatiefnemers nodigen bedrijven van harte uit hun Generatiemarketing-cases te delen op de website.

Over de initiatiefnemers

Generatiemarketing.nl is een initiatief van het digitale tvkanaal NostalgieNet , PSH Media Sales  (crossmediale advertentieverkoop) en Diversions (e-business) van de Nederlanders als 50plusser te boek staan.  Met behulp van generatiemarketing kunnen binnen het container-begrip ‘50plus’ scherpe doelgroepprofielen worden vastgesteld.  En dat biedt houvast bij productontwikkeling en marktbenadering.

Generatiemarketing.nl. biedt een mix van interviews, achtergronden, e-books en een e-mailnieuwsservice. De initiatiefnemers nodigen bedrijven van harte uit hun Generatiemarketing-cases te delen op de website.

Over de initiatiefnemers

Generatiemarketing.nl is een initiatief van het digitale tvkanaal NostalgieNet , PSH Media Sales  (crossmediale advertentieverkoop) en Diversions (e-business).

Over nieuwsbron

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top