maandag, oktober 23, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Business & Ondernemerschap / Gezonde verleiding en inspiratie bij Albert Heijn
Gezonde verleiding en inspiratie bij Albert Heijn

Gezonde verleiding en inspiratie bij Albert Heijn

  • Nederland
  • De zomervakantie zit er (bijna) op en alle kinderen gaan weer naar school. Hét moment om bekend te maken dat Albert Heijn 'kids characters', zoals cartoonhelden, alleen nog maar op gezondere producten laten schitteren. Ongezondere producten van het eigen merk zullen het straks zonder stripfiguren en kinderidolen moeten doen. Dit gebeurt in fases, er is al een start gemaakt en eind 2017 is dit proces klaar. 'Voor klanten die dat willen proberen we je binnen ons brede assortiment te helpen om een gezonde keuze te maken' zegt Saskia Egas Reparaz, eindverantwoordelijk voor Marketing bij Albert Heijn. 'De Raad van Kinderen helpt ons hierbij'. 'Hun advies was kinderlijk eenvoudig: maak gezond eten makkelijk dus zorg dat het leuk, lekker en aantrekkelijk is'. Albert Heijn komt daarom met de RockFrogs®, vier coole cartoonkikkers die je op gezondere producten aantreft. Er wordt gestart met een nieuwe range kindertoetjes. Uit onderzoek van Albert Heijn blijkt dat er behoefte is aan hulp en inspiratie voor gezondere voeding en tussendoortjes. Daarom verschijnt deze maand ook een Allerhande Magazine 'kidsproof' editie. Deze staat vol met recepten die stuk voor stuk zijn geproefd en goedgekeurd door de Raad van Kinderen. Om ouders een handje te helpen in de keuken komt ook de Allerhande kookhulp via Whatsapp weer terug.
  • Albert Heijn
  • info@ah.nl

De RockFrogs®

Je kent ze vast. Producten met daarop cartoonhelden en kinderidolen die een grote aantrekkingskracht hebben. Zet die ‘superkracht’ nou eens in om gezonde producten aantrekkelijk te maken, adviseerde de Raad van Kinderen aan Albert Heijn. Dankzij deze goede raad zien onze nieuwe helden Rocky, Boney, Becky en Ramyo, beter bekend als de RockFrogs®, het levenslicht. Deze coole kikkers staan alleen op verpakkingen van gezondere eigen merk producten voor kinderen. We beginnen met zuivel en water, binnenkort tref je ze ook aan bij groente en fruit. Door het jaar heen kom je de RockFrogs® ook tegen op broodtrommels en knutselplaten. In online filmpjes opah.nl/rockfrogs/video beleven de RockFrogs®, leuke avonturen met een gezonde afloop.

Maar liefst negen kindertoetjes met daarop de RockFrogs® voldoen nu aan de norm van het Groene Vinkje. Drie toetjes zijn gemaakt zonder toevoeging van suiker, in de andere zes zit niet meer dan 5 gram. Het vetgehalte in deze complete range is maximaal 1,5%. Komende weken kom je deze producten tegen in het schap.

Koken met kinderen

Voor de gloednieuwe gezinseditie van Allerhande spraken we met de Raad van Kinderen. We ontdekten dat kinderen van nu gevarieerd en gezond eten lekker én belangrijk vinden. Daarom: een Allerhande vol recepten waar het hele gezin blij van wordt en die stuk voor stuk zijn goedgekeurd door ons proefpanel, bestaande uit 28 kids van de Raad van Kinderen. De kinderen gingen ook zelf aan de slag in de keuken. Wat ze maakten? Pannenkoeken met volkoren speltbloem, pizza met homemade saus en groenten, en zoete aardappel uit de oven. De nieuwe Kids Allerhande sluit ook goed aan bij het feit dat bijna de helft van de Nederlandse ouders behoefte heeft aan inspiratie voor recepten die kinderen lekker vinden. Een derde van de Nederlanders vindt het lastig om iets te maken dat kinderen lekker vinden, blijkt uit het onderzoek onder ruim 1.000 ouders.

Allerhande Helpt! dagelijks via WhatsApp

Komen ouders er in de keuken toch niet helemaal uit en borrelt de ene na de andere kookvraag op, dan kunnen ze nog een hulpmiddel raadplegen. Albert Heijn herlanceert Allerhande Helpt! Een dagelijkse WhatsApp-service voor kookvragen, bereikbaar via 06 – 48 48 40 40 op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en in het weekend van 12.00 tot 20.00 uur. De culinaire experts van Allerhande denken met je mee en doen er alles aan om je te helpen. En dat komt goed uit, want uit het onderzoek blijkt dat bijna 4 op de 10 Nederlanders graag hulp wil bij hun kookvragen.

De helft van de Nederlandse ouders wil graag gezonder eten. De nieuwe initiatieven van Albert Heijn – de RockFrogs®, de Allerhande kidsproof editie en de WhatsApp service – kunnen ouders hierbij helpen.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top