woensdag, november 22, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Google zoekwoordplanner
Google zoekwoordplanner

Google zoekwoordplanner

  • Nederland
  • Google zoekwoordplanner: om heel makkelijk te bekijken of er überhaupt markt is voor de inhoud die je op jouw website wilt zetten, heeft zoekmachine Google een tool ontwikkeld waarmee je dat makkelijk inzichtelijk kunt krijgen.
  • zoekwoordplanner
  • Responsive Webdesign Bureau
  • http://www.responsivewebdesignbureau.nl
  • info@responsivewebdesignbureau.nl
  • zoekwoordplanner

Bij het bepalen van je zoekwoorden kun je gebruikmaken van de gratis Google zoekwoordplanner. Omdat mensen vaak meer dan één zoekwoord tegelijk invoeren in zoekmachines, kan het lonen om dit in te zetten en meer inzicht te krijgen. Door middel van het invoeren van kernwoorden krijg je inzichtelijk wat het maandelijkse zoekvolume is van deze kernwoorden.

  •  Denk zoals een klant denkt wanneer je de lijst met zoekwoorden maakt
  • Selecteer algemene of specifieke zoekwoorden, afhankelijk van je doel.
  • Gebruik het Hulpprogramma voor zoekwoorden om nieuwe zoekwoorden te vinden en te selecteren

Focus op de pagina’s die de meeste conversies moeten brengen

Enkele misvattingen.

Natuurlijk zijn er genoeg tips te bedenken over hoe je het beste zoekwoorden kunt vinden, bepalen en inzetten, maar ook zijn er genoeg misvattingen omtrent zoekwoordgebruik. Er wordt namelijk nog steeds erg veel verkeerde informatie verstrekt door SEO bedrijven.

Amsterdam of Texel

Stel je bent een touroperator en je wilt je richten op de Nederlandse markt, dan is de focus op populaire bestemmingen erg aanlokkelijk. Maar waar begin je dan? Als je de marketing budgetten zou willen richten op de Nederlandse markt, dan is het verstandig om te optimaliseren voor specifieke gebieden in Nederland. Je wilt natuurlijk eerst de populairste gebieden doen. Maar waar begin je dan? Amsterdam, hoor ik je denken. Men zoekt toch veel vaker naar een vakantie in Amsterdam dan bijvoorbeeld een vakantie in Texel? Dat zou je wel denken, toch is het niet zo. Uit Googles zoekwoordplanner blijkt dat Amsterdam 110 zoekopdrachten krijgt, tegen 3600 per maand voor Texel. Ook bij weekendjes weg moet Amsterdam het onderspit delven tegen Texel. Dat wil dus zeggen dat het veel interessanter is om de pagina’s over Texel en de vakanties of weekendjes weg die je daar hebt zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te krijgen (zoekmachine optimalisatie). Daar wordt immers elke maand veel meer op gezocht dan op vakanties in Amsterdam. Wat je natuurlijk wel mee moet nemen is dat als we gaan kijken naar ‘Holiday in Amsterdam’ tegen ‘Holiday in Texel’, dat Amsterdam het dan glansrijk wint. De internationale factor. Bedenk dus goed voor wie de pagina dient. Ook dien je mee te nemen hoeveel aanbod je in Amsterdam hebt. Let ook op de marge die je hebt op elke boeking van een vakantie of weekendje weg. Ook al is Texel qua zoekvolume groter, dan nog kan het zijn dat Amsterdam een lager zoekvolume heeft, maar betere marges heeft per boeking. Houd de kosten per conversie daarom goed in de gaten.

Een andere factor om in de gaten te houden is concurrentie. Het kan namelijk zo zijn dat er minder concurrentie is op zoekwoorden over Amsterdam. Ook al heeft Texel dus meer zoekopdrachten per maand. De kans dat jouw website eerder bovenaan zal eindigen kan daarmee groter zijn. Er is immers minder concurrentie op het zoekwoord. Ik begrijp dat het allemaal wat snel gaat. Wees gerust in een volgend artikel komen deze zaken uitgebreider aan de orde. Ook kunt u gratis advies inwinnen bij onze zoekmachine optimalisatie specialisten.

www.responsivewebdesignbureau.nl

Over Responsive Webdesign Bureau

Als Zoekmachine optimalisatie (SEO) specialist helpen we ondernemers met het winstgevender maken van hun webshop of website m.b.v. conversie-optimalisatie en zoekmachine optimalisatie. Dagelijks zijn we bezig met de nieuwste ontwikkelingen rondom zoekmachine marketing.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top