zaterdag, september 23, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Business & Ondernemerschap / Grolsch vernieuwt verpakkingen voor pils en speciaalbieren
Grolsch vernieuwt verpakkingen voor pils en speciaalbieren

Grolsch vernieuwt verpakkingen voor pils en speciaalbieren

  • Nederland
  • Grolsch vernieuwt verpakkingen voor pils en speciaalbieren Iconische beugelfles in logo benadrukt essentie van het Grolsch merk.
  • http://www.koninklijkegrolsch.nl/
  • info@heineken.nl

Bierbrouwer Grolsch vernieuwt haar pils- en speciaalbierverpakkingen voor de Nederlandse markt. ‘Vakmanschap is Meesterschap’ is het uitgangspunt geweest voor het nieuwe ontwerp. Het opvallende en tegelijkertijd herkenbare design benadrukt de rijke historie van de bierbrouwer door de iconische beugelfles te verwerken in het nieuwe merklogo. De nieuwe verpakkingen hebben hierdoor allemaal een onmiskenbare Grolsch-uitstraling. Bovendien bevatten de verpakkingen informatie om een optimale drinkervaring te bevorderen en vermeldt Grolsch voortaan uitgebreid de voedingswaarden van haar pils en speciaalbier. Vanaf 7 maart stromen de nieuwe verpakkingen geleidelijk de markt in.

“Al vier eeuwen staat Grolsch symbool voor Vakmanschap is Meesterschap. Met dit nieuwe design zetten we een verpakking neer die deze boodschap versterkt”, aldus Gisela Rule, Marketing Directeur bij Grolsch. “De keuze voor het beugelicoon als logo op de nieuwe verpakking maakt de producten onmiskenbaar Grolsch. Door de unieke illustraties en kleuren vertelt elk bier zijn eigen verhaal. Zo visualiseert de pentekening rondom het nieuwe logo op de pilsverpakkingen het gebruik van twee soorten hop, één voor het aroma en één voor de smaak – een uniek kenmerk van Grolsch pilsner”.

Uitgebreide consumenteninformatie
Ook nieuw op de verpakking is de uitgebreide informatie die de consument ondersteunt in het aankoopproces en de drinkervaring. Zo staat op de verpakking een smaakomschrijving en smaakprofiel van het bier vermeld, evenals informatie over het brouwproces, een maaltijdsuggestie en praktische informatie over het alcoholpercentrage en de optimale serveertemperatuur. Dit alles wordt voorzien van de handtekening van de Grolsch meesterbrouwer.
Alle Grolsch verpakkingen worden vernieuwd behalve het krat en de vorm van de flessen; deze blijven ongewijzigd.

Het internationale branding & packaging design bureau, Brandhouse, is verantwoordelijk voor de nieuwe verpakkingen. “Er zijn altijd enkele belangrijke eigenschappen geweest die deel uitmaken van het DNA van Grolsch. Het is een eigenzinnig merk met wilskracht en karakter sinds 1615. Onze focus is geweest om deze eigenschappen opnieuw naar de voorgrond te brengen om het domein van vakmanschap te claimen zoals alleen Grolsch dat kan: op een iconische, eigentijdse en unieke manier. We hebben de karakteristieke beugel als het icoon van Grolsch prominent op de verpakkingen geplaatst: het staat voor de essentie van het Grolsch merk”, aldus Mark Wickens, oprichter Brandhouse.

Flesetiketten en blikken vermelden voedingswaarden
Tegelijk met de introductie van de vernieuwde verpakkingslijn krijgen de blikken en de etiketten op de Grolsch flessen ook een uitgebreidere vermelding van de voedingswaarden. Momenteel wordt alleen de energetische waarde vermeld, maar op de nieuwe verpakkingen worden hier het gehalte aan vetten, verzadigde vetzuren, koolhydraten, suikers, eiwitten en zout per 100 ml aan toegevoegd. Op de Grolsch omverpakkingen werden deze al langere tijd weergegeven. Grolsch vindt het belangrijk dat consumenten een weloverwogen keuze kunnen maken bij het kopen van bier en vermeldt daarom deze informatie voortaan ook op de primaire verpakkingen.

Over Content Editor R

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top