maandag, september 25, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Het Kenniscentrum Op Maat Bouwen: Vakman nodig? Achteraan aansluiten
Het Kenniscentrum Op Maat Bouwen: Vakman nodig? Achteraan aansluiten

Het Kenniscentrum Op Maat Bouwen: Vakman nodig? Achteraan aansluiten

  • Nederland
  • Hét Kenniscentrum Op Maat Bouwen herkent dat veel vakmensen uit de bouw volle agenda’s hebben tot in het voorjaar van 2016. De consument weet de goede vaklui te vinden en dat betekend dat er soms 'Nee' verkocht moet worden.
  • Bedrijfsadvies
  • Het Kenniscentrum Op Maat Bouwen
  • www.opmaatbouwen.nl
  • contact@opmaatbouwen.nl
  • Eigen baas in de bouw: wat je wil weten! Heb je plannen om je eigen bedrijf in de bouw te starten? Of ben je al ZZP’er? Dan leven er waarschijnlijk heel veel vragen. Op deze site vind je alle informatie over jouw puzzelstukjes in de bouw die je nodig hebt om jouw persoonlijke puzzel compleet te krijgen. Wanneer je ons advies vraagt, krijg je als vertrekpunt altijd een bedrijfsscan met aanbevelingen.

Dit is de kop van een artikel in het blad Eigen huis magazine van oktober. Hét Kenniscentrum Op Maat Bouwen herkent deze trend en hoort van veel vakmensen uit de bouw dat de agenda’s tot in het voorjaar van 2016 al gevuld zijn. De consument weet de goede vaklui te vinden via mond-tot-mond reclame. Kleine bouwbedrijven en zzp-ers zoals: schilders, stukadoors en tegelzetters, komen alweer om in het werk volgens het artikel. Volgens de franchise formule De Vakman zijn er al bedrijven die klussen afzeggen of doorschuiven. ‘En daar heeft de klant niet altijd begrip voor.’ Kees Huisman van het VLOK zegt in het artikel ‘Nee verkopen doen klusbedrijven daarom niet graag. Toch kan dat soms niet anders.’

De drukte in de markt leidt tot hogere uurlonen maar helaas soms ook tot gemakzucht. Een klus wordt wel even uitgevoerd zonder een en ander goed op papier te zetten. Dit kan in sommige gevallen klachten met soms grote financiële gevolgen hebben. Vertrouwen is mooi, zolang beide partijen het daardoor maar niet bij een mondelinge afspraak houden. En dat risico is er als men bijvoorbeeld elkaar al kent van eerdere opdrachten.

De consument vindt kwaliteit nog net iets belangrijker dan prijs, dit blijkt al jaren uit de Renovatie & Onderhoud Monitor van Bouwkennis. Maar ook deskundigheid, vertrouwen en een duidelijke offerte scoren hoog bij de consument. De grootste doorslag geeft echter het persoonlijk contact. De klant wil je in de ogen kunnen kijken, blijk uit onderzoek van USP Marketing Consultancy.

Hèt Kenniscentrum Op Maat Bouwen heeft als doel haar leden te behoeden voor de valkuilen die de markt met zich meebrengt. Er worden daarom trainingen gegeven in calculeren, offertes maken en planning speciaal gericht op kleine bouwbedrijven en zzp-ers. Hierdoor wordt de stress rond het offertes maken en planning een heel stuk minder en blijft er tijd over om kleine klusjes of spoedklussen even op te pakken en minstens zo belangrijk een privé leven.

Goede vaklui die nu denken, ‘maar ik heb genoeg ruimte’, zijn wellicht niet goed zichtbaar voor de consument. Ook zij kunnen een beroep doen op Hét Kenniscentrum Op Maat Bouwen. Er is hier veel kennis aanwezig hoe een klein bouwbedrijf of zzp-er in de bouw in de markt te zetten, zodat klanten zien dat je bestaat en weten wat je kunt. Het is toch zonde om die klant te laten wachten terwijl jij beschikbaar bent.

De ervaring leert dat ondernemers met een steuntje in de rug verder komen, meer omzet en een beter resultaat dan gemiddeld in de branche. Neem contact op voor een vrijblijvend advies gesprek en sluit je aan bij Op Maat Bouwen.

Over Op Maat Bouwen Kenniscentrum

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top