vrijdag, oktober 20, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Business & Ondernemerschap / Hoe Shoppable Fashion Content de oplossing biedt
Hoe Shoppable Fashion Content de oplossing biedt

Hoe Shoppable Fashion Content de oplossing biedt

  • Nederland
  • Online kleding aankopen stijgen en maar de consument eist steeds meer authenticiteit. Shoppable fashion content geeft modemerken en retailers een nieuwe mogelijkheid om de conversie te verhogen door zich te onderscheiden.
  • Logo Exposar 2017-01
  • Exposar
  • Http://www.exposar.com
  • sigrid@exposar.com

 Met de verwachting dat online bestedingen dit jaar boven de 22 miljard euro komen (Emerce), is het overduidelijk dat de consument kiest voor online winkelen. Webwinkels schieten als paddenstoelen uit de grond en de concurrentie is moordend. Wie zich goed online wil profileren en ambieert de online shopper aan te trekken, dient iets nieuws te bieden op het gebied van online fashion content.

 

Innoveren met Shoppable Fashion Content

Shoppable Fashion Content biedt consumenten de mogelijkheid om direct vanuit de content (video’s, blogs of foto’s) aankopen te doen zonder re-directs. Voorbeelden van Shoppable Fashion Content zijn interactieve productfoto’s waarin het beeld bewegend is en waar ook de mogelijkheid is om direct te kopen.

innoveren met shoppable fashion content
Klik hier voor werkende video

Bovenstaande voorbeeld laat zien hoe bewegend beeld ingezet wordt om een verrijkte webwinkelervaring te creëren. De toegevoegde interactieve elementen zijn ingezet om een aankoop te stimuleren vanuit het beeld zelf.

Dit is slechts een voorbeeld van de Shoppable Fashion Content mogelijkheden die sinds kort door eCommerce content producent Exposar worden aangeboden en vanaf nu beschikbaar zijn voor mode -en lifestyle merken.

Voor merken die hun kop boven het maaiveld durven uit te steken, is content marketing de bewezen sleutel tot succes. De voorwaarde hiervoor is dat mode– en lifestyle merken bereid moeten zijn om meer te willen aanbieden dan de standaard foto op hun webshop en de dat zij de consument blijven verleiden met nieuwe methodes.

shoppable fashion content - walking shoes door Exposar
Klik hier voor de werkende animatie

“Mode -en lifestylemerken hebben veel concurrentie online. Om zichtbaar te zijn tussen de vele webwinkels moeten ze content produceren die de consument werkelijk vertrouwen geeft.”
Aldus Norbert Brenninkmeijer, CEO, Exposar. 

 

De toekomst van eCommerce is context…

Het type content en hoe de content wordt ingezet zijn bepalend voor het succes online. Voor webwinkels in bijzonder moet content in de juiste context gebracht worden. Hierbij dient de content een relevante toevoeging te bieden voor de consument.

Maar content alleen is niet voldoende om conversies te stimuleren. Content is zeker King, maar als we heel eerlijk zijn leidt content an sich nooit tot directe verkopen, tenzij die de mogelijkheid biedt om direct aankopen te verrichten.

sofia - zwangerschapsjurk

Klik hier voor de werkende video

In de ogen van de consument

Kleding aankopen, of dat in een fysieke winkel of online plaatsvindt, vraagt veel tijd van de consument. De consument kiest steeds meer voor online winkelen omdat het makkelijker is en overal verricht kan worden. Maar met zoveel nieuwe webshops is het essentieel dat modemerken de online winkelervaring zo prettig mogelijk maakt waarbij relevantie, snelheid en service prioriteit krijgen.

Als de consument snel tot aankoop wil overgaan, dan zijn het aantal te doorlopen stappen te hoog (gemiddeld vijf kliks). Dit zou drastisch gereduceerd moeten worden tot maximaal drie kliks. Dit kan gerealiseerd worden door content shoppable te maken.

 De huidige gangbare kliks/stappen binnen webshops:

1 – Ontdekken – 2 -Identificatie – 3 – Interesse – 4 -Selectie – 5 -Aankoop

Met shoppable fashion content wordt de flow als volgt:

1 -Ontdekken – 2 Selectie – 3 Aankoop
Hoe minder stappen, hoe hoger de conversie. Wanneer shoppable content op zowel webwinkel, blogger als affiliatesite toegevoegd wordt, verkort je het gehele aankoopproces. Prettig voor modemerk en de consument.

 

Aan de slag met shoppable fashion content

Het produceren van shoppable fashion content kan ingezet worden met reeds gemaakte content van modemerken. Exposar voegt per direct Shoppable Fashion Content productie toe aan hun diensten.

Brenninkmeijer voegt toe “Het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden. Modemerken kunnen slim gebruik maken van hun huidige productfotografie of modelvideo’s en deze shoppable maken. Het gaat erom dat ze rekening houden met de wensen van de consument en het aansluiten bij hun online behoeftes”.

 

Over Exposar
Bij Exposar geloven we in de kracht van online content. Ons doel is om samen met modemerken de uitstekende foto- en video content te creëren die hun klanten van ze verlangen. In de huidige samenleving, waarin internet een belangrijke tool is om met je publiek in contact te komen, zijn er bijna oneindige mogelijkheden om je doelgroep te overtuigen van jouw meerwaarde, contacten te onderhouden, engagement te stimuleren en de interactie met je target groepen te bevorderen.
Dit doel bereiken wij door de behoeften van onze klanten op de eerste plaats te zetten en manieren te blijven ontwikkelen om de online beleving van hun doelgroep te verrijken. Op het moment dat de behoeften van de consument veranderen, is het aan de modemerken om dit te signaleren en te innoveren om aan deze behoeften te kunnen voldoen. Exposar vergemakkelijkt dit proces en levert keer op keer meetbare return of investment.
Sinds de oprichting in 2010 is Exposar, het meest innovatieve product content bedrijf van Nederland, toegewijd aan het creëren van Shoppable Product Content die converteert. Exposar maakt gebruik van StyleShoots technologie om samen met modemerken dynamische product video’s en productfotografie te realiseren die zorgen voor meer engagement en interactie met de consument.

Over Exposar

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top