zondag, augustus 20, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Business & Ondernemerschap / Hoofdrol voor augmented en virtual reality in nieuwe spaaractie
Hoofdrol voor augmented en virtual reality in nieuwe spaaractie

Hoofdrol voor augmented en virtual reality in nieuwe spaaractie

  • Nederland
  • Maandag 6 juni start Albert Heijn een landelijke spaaractie waarbij kinderen alles kunnen leren over dinosaurussen. Met deze nieuwe spaaractie wil Albert Heijn kinderen van Nederland spelenderwijs én met inzet van moderne technologieën als augmented en virtual reality voorbereiden op de komst van de T. rex, die in september naar Nederland wordt gehaald door Naturalis. Samen met evolutie bioloog Freek Vonk stap je midden in een virtuele wereld van de dino's. Door de gratis AH dino-app en 160 dino plaatjes met feiten en weetjes - waarvan 20 met augmented en virtual reality - ben je voor even terug in de tijd van de dino's. Zo leer je alles over deze fascinerende reptielen en zijn de dino's 'springlevend' en dichterbij dan ooit.
  • Albert Heijn
  • info@ah.nl

T. rex

Vanaf september kan iedereen naar Naturalis om het skelet van T. rex te bekijken; de eerste originele en meest complete T. rex buiten de VS. Werner van Vessem, VP marketing communicatie van Albert Heijn: “Toen Naturalis – de thuisbasis van Freek Vonk – bekend maakte dat zij het skelet van een echte T. rex naar Nederland gaan halen ontstond bij ons meteen het idee om de wereld van de dinosaurus ‘tot leven te wekken’. Met de kennis van Naturalis, de conceptontwikkeling en creativiteit van TBWA én de kunde van &samhoud media op het gebied van nieuwe techniek hebben we een poging gedaan educatie en plezier op een breed toegankelijke manier bij elkaar te brengen. Of we daar in geslaagd zijn? Hét finale oordeel is natuurlijk aan de kinderen, dé dinokenners bij uitstek.” Anne Schulp, paleontoloog en dino-expert bij Naturalis: “De komst van T. rex is voor alle dinoliefhebbers een heel groot moment. We vinden het geweldig dat we kinderen, samen met Albert Heijn, alvast kunnen voorbereiden op de komst van T. rex. Er valt zoveel te vertellen en leren over deze magische dieren.”

Meest innovatieve spaaractie ooit

Met behulp van moderne technologieën als augmented en virtual relaity is er rondom de spaaractie een realistisch spannende belevingswereld gecreëerd waarbij Albert Heijn de dino’s voor iedereen tot leven brengt. Augmented en virtual reality zijn al langer beschikbaar, maar werden nooit eerder zo breed en educatief ingezet als nu. Met deze unieke spaaractie komen duizenden kinderen in Nederland spelenderwijs in aanraking met AR en VR en zijn ze voor even samen met Freek Vonk terug in de tijd van de dino’s. In de gratis AH dino- app zitten maar liefst 400 leermomenten verstopt.

Vanaf 6 juni verkrijgbaar

Het verzamelalbum, VR-brillen en de spaarplaatjes zijn vanaf maandag 6 juni verkrijgbaar in alle winkels. Bij besteding van 10 euro ontvangen klanten een set met daarin 4 dino plaatjes. In totaal zijn er 160 kaartjes met feiten en weetjes – waarvan 20 augmented en virtual reality. Er zijn twee soorten VR-brillen verkrijgbaar in de winkel. Een kartonnen variant voor 2,49 euro en een iets luxere plastic versie die 6,99 euro kost. Het verzamelalbum is verkrijgbaar voor 0,49 euro en in de eerste week gratis bij aankoop van de bonusaanbieding op de voorkant van de folder. De AH dino-app is gratis te downloaden voor iOS en Android.

Over Content Editor N

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top