zaterdag, december 16, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / IKEA campagne brengt 10.8 miljoen euro op voor vluchtelingen
IKEA campagne brengt 10.8 miljoen euro op voor vluchtelingen

IKEA campagne brengt 10.8 miljoen euro op voor vluchtelingen

  • Nederland
  • De jaarlijkse ‘Beter licht, beter leven’ campagne van IKEA heeft wereldwijd 10.8 miljoen euro opgebracht voor betere levensomstandigheden in vluchtelingenkampen.
  • IKEA
  • http://www.ikea.com/nl
  • klantenservice@ikea.com
  • http://www.ikea.com/nl/nl/about_ikea/newsitem/foundation-april

Van 1 februari tot 28 maart 2015 hebben alle IKEA winkels wereldwijd voor elke verkochte LEDARE led-lamp 1 euro gedoneerd aan de VN Vluchtelingenorganisatie UNHCR. Met de opbrengst kan UNHCR 380.000 kinderen en hun families in vluchtelingenkampen in Ethiopië, Tsjaad, Bangladesh en Jordanië voorzien van lantaarns- en straatverlichting op zonne-energie en andere hernieuwbare energie oplossingen. Daarnaast wordt de opbrengst besteed aan lager onderwijs.

Sinds de start in 2014 heeft de campagne al veel kunnen betekenen voor vluchtelingen. Zo kunnen 11.000 Syrische vluchtelingen in het Azraq kamp in Jordanië zich nu veilig buiten begeven dankzij de installatie van 500 straatlantaarns die werken op zonne-energie en led-verlichting. Verder kunnen 40.000 gezinnen in kampen rondom Dollo Ado in Ethiopië hun leven nu ook na zonsondergang voortzetten dankzij de levering van 40.000 lantaarns op zonne-energie en 240 straatlantaarns. Ten slotte kunnen 13.000 vluchtelingenkinderen hun opleiding voortzetten aan de bassischool in Tsjaad.

13 miljoen vluchtelingen

“Voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog zijn er meer dan 50 miljoen mensen ontheemd. Hiervan vallen 13 miljoen vluchtelingen onder de zorg van UNHCR”, vertelt Alexander Aleinikoff, Hoge Commissaris van UNHCR. “De betrokkenheid van mensen over de hele wereld dankzij deze samenwerking met de IKEA Foundation is dan ook belangrijker dan ooit. Dankzij de inzet en steun van medewerkers en klanten van IKEA kunnen we duizenden vluchtelingen een lichtpuntje bieden.”

Per Heggenes, CEO van de IKEA Foundation, is trots op het resultaat. “Duizenden vluchtelingen hebben nu toegang tot duurzame energie en verlichting. Alledaagse activiteiten als samen eten of huiswerk maken, zijn dankzij deze campagne ook mogelijk voor de meest kwetsbare mensen op aarde.”

‘Beter licht, beter leven’ in Nederland

In Nederland bracht de campagne 538.908 euro op. IKEA Nederland maakte speciaal voor de campagne een video om mensen aan het denken te zetten over de rol van licht in hun leven.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top