- Nederland
- Frederike den Ottelander is aangetreden als Social Media Manager van IKEA Nederland.
- IKEA
- http://www.ikea.com/nl
- klantenservice@ikea.com
- http://www.ikea.com/nl/nl/about_ikea/newsitem/social-media-manager
In deze functie ontwikkelt zij binnen het Corporate Communication team en samen met Marketing geïntegreerde social media campagnes. Daarnaast houdt zij zich bezig met de verdere ontwikkeling van webcare, in nauwe samenwerking met IKEA Klantenservice.
Frederike heeft als allround senior communicatieadviseur ruime ervaring op het gebied van social- en digitale media. Deze ervaring heeft zij onder andere opgedaan als Head of Digital & Social bij MSLGROUP. Als lid van het IKEA Corporate Communication team geeft Frederike leiding aan het social mediabureau MEC en ondersteunt ze de coördinatie van het webcare team. “IKEA heeft het afgelopen jaar grote stappen gezet op het gebied van social media. Ik kijk ernaar uit om een bijdrage te leveren aan het verder positioneren van IKEA als geliefd merk en als leading omnichannel retailer in het bijzonder”, aldus Frederike.
Corporate Communication team
Met de komst van Frederike als Social Media Manager bestaat het Corporate Communication team van IKEA Nederland nu uit vijf personen. Interne Communicatie & Employer Branding zijn belegd bij Eva Feijen, Corporate PR wordt verzorgd door Suzanne Bouten en Commerciële PR door Annique van der Valk. Onder leiding van Mark Ogertschnig, Country Corporate Communication Manager, is het team daarmee voorlopig compleet.