vrijdag, november 24, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / IKEA Nederland wint Amma Award voor Pinterest kamer
IKEA Nederland wint Amma Award voor Pinterest kamer

IKEA Nederland wint Amma Award voor Pinterest kamer

  • Nederland
  • IKEA Nederland heeft een felbegeerde AMMA Award in de wacht gesleept. Het woonwarenhuis won in de categorie ‘Beste Interactieve Mediastrategie’ met haar IKEA Pinterestkamer activatie: een actie waarbij IKEA via Pinterest op zoek ging naar een nieuwe interieurontwerper.
  • IKEA
  • http://www.ikea.com/nl
  • klantenservice@ikea.com
  • http://www.ikea.com/nl/nl/about_ikea/newsitem/amma-award

Dat werd vanavond bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de MWG AMMA Awards 2015 in Amsterdam. De AMMA’s, oftewel Annual Masters of Media Awards, zijn mediaprijzen voor de Nederlandse communicatiebranche.

Ter ere van de lancering van de nieuwe catalogus riep IKEA Nederland in augustus 2014 fans op om hun droomslaap- en badkamer te creëren op Pinterest, door afbeeldingen uit de nieuwe IKEA catalogus te repinnen. De winnaar werd beloond met een prijs en het meest inspirerende bord werd tot leven gebracht in de showroom van IKEA Amsterdam.

“De deelnemers waren enorm enthousiast. Ons doel is om Nederland zoveel mogelijk inspiratie te bieden voor het inrichten van hun huis. En dat is met deze activatie meer dan gelukt. Er zijn maar liefst duizend Pinterest-borden gecreëerd. Pinterest is dan ook hét platform voor wooninspiratie”, zegt Mark Ogertschnig, Country Corporate Communication Manager van IKEA Nederland.

Online en offline verbinden

De activatie is bedacht en uitgevoerd in samenwerking met Mediabureau MEC en PR bureau NewsLab en bereikte ruim 6,5 miljoen mensen op de sociale platforms en blogs. Fans genereerden ruim 20.000 re-pins. De actie leidde tot 30 procent toename in volgers op Pinterest. Mark Ogertschnig vervolgt: “We hadden een wereldwijde primeur met de eerste IKEA Pinterestkamer. Dit soort interactie met klanten, waarbij offline en online samenkomen en we alle communicatiedisciplines integreren, is voor ons de sleutel om de connectie met klanten vast te houden. Door die interactie met onze klanten en fans leren we waar consumenten voor warmlopen, zodat we ons aanbod daarop nog beter kunnen afstemmen.”

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top