vrijdag, november 24, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / IKEA start YouTube-serie over de IKEA Food Challenge
IKEA start YouTube-serie over de IKEA Food Challenge

IKEA start YouTube-serie over de IKEA Food Challenge

  • Nederland
  • Dertien gerechten, vier finalisten, drie juryleden en één winnaar: dat zijn de ingrediënten van de nieuwe webserie die vandaag van start gaat op het YouTube kanaal van IKEA Nederland.
  • IKEA
  • http://www.ikea.com/nl
  • klantenservice@ikea.com
  • http://www.ikea.com/nl/nl/about_ikea/newsitem/youtubeserie_foodchallenge

Het woonwarenhuis startte in september de IKEA Food Challenge, een online wedstrijd waarin IKEA op zoek is naar een nieuw gerecht voor het menu van haar restaurants. Uit meer dan 700 inzendingen selecteerde IKEA samen met de vakjury dertien kandidaten die strijden om een plek in de finale. De jury, de kandidaten en hun gerechten zijn wekelijks te volgen in de zesdelige YouTube-serie die vandaag van start gaat. Het gerecht waarbij de vingers het meest worden afgelikt komt begin 2016 op het menu van alle restaurants van IKEA Nederland.

In september riep het woonwarenhuis foodies op om hun culinaire creaties voor de IKEA Food Challenge te delen op Instagram met #IKEAfoodchallenge en te verzilveren op IKEA.nl/foodchallenge. De vakjury – bestaande uit chef-kok Robert Kranenborg, ELLE Eten hoofdredacteur Klaartje Scheepers en food blogger Pauline Weuring van Uitpaulineskeuken.nl – selecteerde samen met IKEA de dertien beste gerechten, één uit de omgeving van iedere IKEA winkel in Nederland. In de YouTube-serie bezoeken de juryleden de dertien geselecteerde kandidaten om de gerechten te proeven. Uiteindelijk blijven er vier finalisten over die tijdens een speciale masterclass hun gerecht verfijnen. Tijdens de finale uitzending op donderdag 26 november wordt het winnende gerecht bekend gemaakt. Dit gerecht staat begin 2016 op het menu van alle restaurants van IKEA Nederland. De bedenker ervan wint tevens een IKEA droomkeuken ter waarde van €6.500.-.

Aandacht voor gezond eten en drinken

De IKEA Food Challenge is de tweede webserie van IKEA op YouTube. Eerder konden volgers al genieten van IKEA Cataloggers, een driedelige serie over de lancering van de nieuwe IKEA catalogus 2016. In de nieuwe catalogus is dit jaar veel aandacht voor het leven in en om de keuken en voor gezond eten en drinken. In alle IKEA Restaurants, Bistro’s en Swedish Food Markets ligt komende jaren de nadruk op een meer gevarieerd en gezond aanbod van betaalbaar en duurzaam geproduceerde voeding.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top