vrijdag, november 17, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / IMD en Lombard Odier betonen BAVARIA erkenning voor veerkracht, aanpassingsvermogen en innovatie
IMD en Lombard Odier betonen BAVARIA erkenning voor veerkracht, aanpassingsvermogen en innovatie

IMD en Lombard Odier betonen BAVARIA erkenning voor veerkracht, aanpassingsvermogen en innovatie

  • Nederland
  • Bavaria, een van de oudste particuliere bedrijven in Nederland, heeft op de 26e Top van het Family Business Network International (FBN-I) in Montreux, Zwitserland, de 20e Global Family Business Award van IMD-Lombard Odier ontvangen.
  • Bavaria
  • http://www.bavariacorporate.com
  • inge.van.der.heijden@bavaria.com
  • http://www.bavariacorporate.com/media/persberichten/imd-en-lombard-odier-betonen-bavaria-erkenning-voor-veerkracht-aanpassingsvermogen-en-innovatie

Deze prijs wordt toegekend door IMD, een topklasse internationale Business School, en Lombard Odier, een van de belangrijkste particuliere banken in Europa, en door velen beschouwd als de meest prestigieuze prijs voor succesvolle familiebedrijven. De prijs is een erkenning voor de wijze waarop die bedrijven familiebelang verenigen met zakelijk belang en traditie combineren met innovatie en daarbij ondubbelzinnige betrokkenheid bij de plaatselijke gemeenschap tonen. Dit jaar wordt de Award voor de 20e keer uitgereikt en wordt eer bewezen aan een lange lijst prestigieuze ontvangers ervan. De Award vertegenwoordigt een hernieuwde verbintenis tot erkenning en documentatie van uitzonderlijke prestaties van familiebedrijven, waarbij haar rol als platform voor familiebedrijven ten behoeve van de uitwisseling van best practice, analyse van de economische situatie en om van elkaar te leren, wordt versterkt. Onder eerdere bedrijven van wereldklasse die de Award ontvingen, bevinden zich LEGO, Ayala Corporation, S.C. Johnson, Hermès, Barilla, Yazaki Corporation, Merck, Firmenich en de Bel Groep.

De winnaar van dit jaar is Bavaria, de op één na grootste brouwerij in Nederland, opgericht vóór 1680 en sinds 1764 in handen van de familie Swinkels. Dit bedrijf, een wereldwijde brouwer met worteling in lokale grond, is momenteel in handen van de zevende generatie. In 2014 behaalde het bedrijf een omzet van EUR 503,9 miljoen. Bavaria is actief in meer dan 120 landen en heeft zo’n 1000 medewerkers in dienst.

De brouwer is actief in de fel concurrerende drankenindustrie en uniek in het vinden van oplossingen. De familie Swinkels heeft laten zien uitzonderlijk veerkrachtig en innovatief te zijn bij het vinden van oplossingen om hun bedrijfsmodel aan veranderende industrie- en marktstructuren aan te passen. Het visionaire leiderschap van de familie is niet alleen zichtbaar in zakelijk opzicht maar ook in hun oplossingen voor de klassieke dilemma’s binnen familiebedrijven en hun flexibiliteit bij het definiëren van structuren die de identiteit van het familiebedrijf duurzaam versterken en bij de investering die gedaan wordt om de komende generaties bij het bedrijf te betrekken. “Het is de taak van elke generatie om uit te vinden wat er in de maatschappij gebeurt en zich daaraan aan te passen. Het is een kwestie van ‘fris’ blijven,” aldus Jan-Renier Swinkels (7e generatie, directievoorzitter).

Vandaag de dag wordt het bedrijf geleid door een team neven van de zevende generatie, dat originele marketingstrategieën en succesvolle strategieën voor nichemarkten heeft ontwikkeld om nationaal en internationaal te kunnen concurreren met mondiale miljardenbedrijven. Uitzonderlijke bekwaamheden op het gebied van proces- en productinnovatiebeheer zijn samengevoegd ter bevordering van ambitieuze groei in opkomende en frontiermarkten, aangevuld met een krachtig beleid voor duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemerschap.

Thierry Lombard, voormalig beherend vennoot van Lombard Odier, een familiebedrijf in de zevende generatie, en voormalig voorzitter van het FBN-I, zei: “De afgelopen 20 jaar is het onze verantwoordelijkheid geweest om door middel van deze Award de winnaars ervan erkenning te geven en hen te feliciteren met de voortreffelijke bijdrage die zij hebben geleverd om aan te tonen wat de rol van familie en familiebedrijven in onze economieën is. Bij deze viering van de 20e uitreiking van de Global Family Business Award van IMD-Lombard Odier, zijn we in het bijzonder verheugd over hoe goed dit door de firma Bavaria wordt gesymboliseerd en deze familie eer te kunnen bewijzen, evenals alle eerdere winnaars en families, die zich zullen herkennen in de eigenheid, het vermogen en de kwaliteiten van Bavaria.”

IMD directeur Dominique Turpin zei: “IMD is mondiaal toonaangevend in opleiding en onderzoek op het gebied van familiebedrijven en begrijpt wat het betekent om gedurende meer dan 240 jaar lang een familiebedrijf te leiden. Er is niet alleen een innovatieve geest voor nodig, maar ook aanpassingsvermogen en een sterke generationele visie om het bedrijf door de generaties heen te kunnen leiden. Bavaria is duidelijk een vlaggendrager voor excellentie in familiebedrijven. Het bedrijf is actief in fel concurrerende markten en heeft zowel op de thuismarkt als op mondiaal niveau miljardenbedrijven op succesvolle wijze weten uit te dagen. Als productmerk heeft het bedrijf munt geslagen uit zijn vermogen om een emotionele band met de consument te vormen. Voorts heeft Bavaria haar erfgoed en authenticiteit benut om nieuwe normen te stellen voor duurzaamheid waarmee het echt een belangrijke bijdrage levert in de wereld van de snel ontwikkelende consumptiegoederen. Om al deze redenen verdient dit bedrijf het werkelijk om te worden erkend als de winnaar van de Global Family Business Award van IMD-Lombard Odier van dit jaar.”

Het familiebedrijf is over de hele wereld het oudste en meest wijdverbreide bedrijfsmodel. Als belangrijke bron van inkomsten, werkgelegenheid en belastingafdracht, zijn familiebedrijven zeer belangrijke spelers in de economie en dienen vaak als rolmodel voor groei op lange termijn, winstgevendheid, stabiliteit en voortbestaan in tijden van crisis.

De Award zelf is gemaakt van kristal en heeft de vorm van een boom, een symbool voor familiebedrijven. Hij is genereus gedoneerd door de familie Scheufele van de firma Chopard en vervaardigd in Genève – zelf ook een voorbeeld van een succesvol familiebedrijf in de mondiale arena.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top