woensdag, november 22, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / ING zet volgende stap in digitaal bankieren in Nederland
ING zet volgende stap in digitaal bankieren in Nederland

ING zet volgende stap in digitaal bankieren in Nederland

  • Nederland
  • Om de klantervaring verder te verbeteren en de operationeel uitstekende prestaties te verhogen, neemt ING maatregelen om het digital bankieren uit te breiden, de lokale adviesfunctie in het kantorenetwerk te versterken en additionele investeringen te doen in ING’s Nederlands consumentenbank.
  • ING Group
  • http://www.ing.com
  • raymond.vermeulen@ing.com
  • http://www.ing.com/Newsroom/Nieuws/Persberichten/PB/ING-zet-volgende-stap-in-digitaal-bankieren-in-Nederland.htm
  • Omni-channel aanpak creëert consistente dienstverlening aan klanten
  • Investering van EUR 200 miljoen om IT systemen en processen verder te vereenvoudigen en te automatiseren
  • Maatregelen leiden tot vermindering van ING’s Nederlandse personeelsbestand met 1700 FTEs gedurende een periode van drie jaar en een voorziening voor belastingen van circa EUR 320 miljoen in 4Q14
  • Verwachte jaarlijkse bruto besparingen van circa EUR 270 miljoen vanaf 2018

Deze maatregelen volgen eerdere initiatieven uit 2011 en 2012. De maatregelen die vandaag zijn aangekondigd zullen de komende jaren leiden tot een vermindering van arbeidsplaatsen en aanzienlijke kostenbesparingen.

Ralph Hamers, bestuursvoorzitter ING Group: “In de huidige digitale wereld is verandering een constante factor. Klanten gebruiken verschillende kanalen om hun bankzaken te regelen. Ze verwachten te kunnen bankieren op de manier die zij willen, wanneer zij willen en op een consistente, betrouwbare, duidelijke en makkelijke manier. In deze omgeving moeten we onze dienstverlening continue verbeteren. We creëren een consistente klantervaring door onze service kanalen in Nederland te integreren en een substantiële investering te doen om onze IT systemen te vereenvoudigen en te verbeteren. Helaas zal deze efficiëntere werkwijze een impact hebben op veel van onze collega’s. We zullen ons uiterste best doen om voort te bouwen op ons track record bij de ondersteuning van de betrokken medewerkers in het vinden van een nieuwe baan.”

ING gebruikt op dit moment verschillende systemen voor de mobiele app, de website, het call center en de kantoren. Als gevolg daarvan is niet alle klantinformatie real-time beschikbaar in alle kanalen. Door over te gaan op een omni-channel aanpak kunnen klanten al hun bankzaken digitaal regelen en zal de informatie direct beschikbaar zijn in alle kanalen. Hierdoor kan aan klanten een betere, naadloze dienstverlening worden geboden. Daarnaast zal ING blijven investeren in de lokale adviesfunctie door de kennis die aanwezig is in kantoren beter toegankelijk te maken via ING’s andere service kanalen. Als gevolg van deze veranderingen kan aan klanten relevantere, tijdige en pro-actieve service en advies worden aangeboden.

Ter ondersteuning van de omni-channel aanpak en om de betrouwbaarheid, efficiëntie en flexibiliteit van onze IT systemen en processen te verhogen, zal ING aanvullende IT investeringen doen. Deze investeringen, die tot een sterk vereenvoudigd IT landschap met gestandaardiseerde IT systemen en vergaande geautomatiseerde processen zullen leiden, bedragen tussen 2015 en 2017 circa EUR 200 miljoen. De totale structurele bruto kostenbesparingen bedragen circa EUR 270 mln bovenop de bestaande lopende programma’s.

De verdergaande digitalisering van ING’s bankdiensten, de vermindering van IT systemen en de toename van het aantal geautomatiseerde processen zal naar verwachting in de komende 3 jaar leiden tot een verdere vermindering van ING’s personeelsbestand in Nederland met circa 1700 voltijd arbeidsplaatsen, voornamelijk in het hoofdkantoor van de consumentenbank, op administratieve afdelingen, in call centers en op IT afdelingen. Hiervoor wordt in het vierde kwartaal van 2014 een voorziening voor belastingen van circa EUR 320 miljoen geboekt. Daarnaast zal het aantal voltijd arbeidsplaatsen die worden vervuld door externe dienstverleners met circa 1075 worden verminderd.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top