maandag, november 20, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / KBC kiest voor Microsoft Office 365 om zijn personeel in België efficiënter te laten samenwerken
KBC kiest voor Microsoft Office 365 om zijn personeel in België efficiënter te laten samenwerken

KBC kiest voor Microsoft Office 365 om zijn personeel in België efficiënter te laten samenwerken

  • Belgie
  • Dankzij cloud based samenwerking staan medewerkers nog beter in contact met elkaar Een van de strategische doelstellingen van KBC is het vermogen van de organisatie om alert te reageren op opportuniteiten voortdurend te verbeteren door zijn medewerkers efficiënter te laten samenwerken. KBC wil zijn medewerkers ook een moderne werkplek bieden en hun de kans geven om zowel op kantoor als van thuis uit te werken.
  • KBC Group
  • https://www.kbc.com
  • pressofficekbc@kbc.be
  • https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/published/KBCCOM/PDF/COM_BDV_pb_KBC_Microsoft_Office_365_nl.pdf?

Momenteel loopt er bij KBC een project om alle samenwerkingsinstrumenten (‘collaboration tools’) te verhuizen naar een publieke cloudomgeving. KBC heeft zorgvuldig diverse oplossingen op de markt onderzocht en uiteindelijk gekozen voor Microsoft Office 365, het samenwerkingsplatform van Microsoft.

Het cloudproject van KBC werd zoals het hoort vanuit regulatoir oogpunt gevalideerd door de Nationale Bank van België, de toezichthouder voor de financiële sector in België. De laatste jaren hebben heel wat bedrijven hun toevlucht genomen tot cloud computing.

“Het gebruiksgemak, het feit dat we kunnen blijven werken met vertrouwde hulpmiddelen en de specifieke functionaliteiten voor de bedrijfsmarkt, waren factoren die voor ons de doorslag hebben gegeven,” zegt Frank Demonie, algemeen directeur en chief technology officer van KBC. “Met één geïntegreerd platform kunnen de KBC-medewerkers elkaar vlotter helpen, contact nemen en in virtuele teams samenwerken. Zo kunnen we onze cliënten nog sneller en beter helpen.”

De eerste stap heeft KBC al gezet met instant messaging en conferentiediensten voor het hoofdkantoorpersoneel in België via Microsoft Lync. Momenteel worden er wekelijks zo’n 100 000 chatsessies en 7 000 onlinevergaderingen gevoerd. De voordelen van online vergaderen zijn duidelijk: het bespaart tijd, er zijn minder verplaatsingen en de personeelstevredenheid neemt toe.

KBC breidt het gebruik van Office 365 nu uit met Exchange Online (e-mail) en andere toepassingen die samenwerken op afstand en communitywerking (zoals SharePoint Online) bevorderen.

De overgang zal geleidelijk gebeuren en begint met een proefperiode bij een beperkte groep medewerkers. Daarna zullen de toepassingen in de komende maanden stap voor stap worden uitgerold naar alle Belgische personeelsleden. Het project wordt uitgevoerd door Microsoft Services in nauwe samenwerking met HP Technology Services.

“We zijn heel blij dat KBC heeft beslist ons cloudplatform te gebruiken,” zegt Xavier Lamote, Director Enterprise and Partner Group bij Microsoft België en Luxemburg. “Dit toont perfect aan dat de behoeften van bedrijven, zoals het naleven van veiligheids- en wettelijke voorschriften, goed kunnen samengaan met de verwachtingen die gebruikers en consumenten vandaag hebben. Dankzij de open dialoog met KBC hebben we een belangrijke mijlpaal gezet in de financiële sector.”

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top