zaterdag, november 18, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Landen / België / KBS: Prijs ‘Fonds GavoorGeluk’ 2014 gaat naar campagne ‘Ben je wel je Selfie’ van de Holebifoon
KBS: Prijs ‘Fonds GavoorGeluk’ 2014 gaat naar campagne ‘Ben je wel je Selfie’ van de Holebifoon

KBS: Prijs ‘Fonds GavoorGeluk’ 2014 gaat naar campagne ‘Ben je wel je Selfie’ van de Holebifoon

  • Belgie
  • Preventie van depressie en zelfdoding
  • Koning Boudewijnstichting
  • http://www.kbs-frb.be
  • info@kbs-frb.be
  • http://www.kbs-frb.be/pressitem.aspx?id=315048&langtype=2067

De Holebifoon krijgt dit jaar de Prijs van het Fonds GavoorGeluk dat depressie en zelfdoding preventief wil aanpakken. De prijs werd op zaterdag 17 januari uitgereikt tijdens het Sparkle benefiet evenement ten voordele van de Holebifoon in de Gentse Vooruit.

Het Fonds GavoorGeluk, sinds 2014 ondergebracht bij de Koning Boudewijnstichting, wil bijdragen tot meer mentaal welbevinden door een actievere preventie van depressie en zelfdoding. GavoorGeluk werd in 2005 opgericht door twee nabestaande vaders en hun families, Marc vande Gucht en Jan Toye die respectievelijk een dochter van 20 en een zoon van 21 verloren door zelfdoding. Na een traject van negen jaar heeft GavoorGeluk uit eigen middelen en met de steun van vele schenkers ruim € 2.000.000 geïnvesteerd in preventie.

Naast structurele en punctuele ondersteuning van een aantal projecten reikt het Fonds een jaarlijkse Prijs van 10.000 euro uit. Hiermee wil het innovatieve projecten ter preventie van depressie en suïcide bij jongeren in Vlaanderen aanmoedigen en onder de publieke belangstelling en deze van de overheid brengen

De Prijs 2014 gaat naar de Holebifoon voor hun campagne ‘Ben je wel je Selfie?’. Deze campagne wil helpen om jonge lesbische meisjes uit hun sociaal isolement te halen. Uit studies is gebleken dat zij in vergelijking met hun hetero leeftijdsgenoten tot vijftien maal meer een poging tot zelfdoding ondernemen. De druk om erbij te horen, ook via sociale media, is groot. De drempel naar de reguliere hulpverlening ligt daarbij nog altijd hoog. Met deze campagne wil de Holebifoon jongeren meer bewust maken van de manier waarop ze zich profileren en de weg wijzen naar eventuele hulpverlening. De doelgroep campagne wordt aangevuld met een sensibliserings- en informatiecampagne naar het middenveld, artsen enz…

Het Fonds is van oordeel dat de campagne, die aansluit bij het Vlaams Actieplan Suïcidepreventie, duidelijk gericht is op het verhogen van de emotionele expressievaardigheden bij de doelgroep en op het doorbreken van stigma’s.

De Prijs werd uitgereikt op 17 januari 2015 op het Sparkle benefiet evenement ten voordele van de Holebifoon.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top