maandag, december 11, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / KGI GROEP: “Luxe hotels moeten ook beoordeeld worden op het hebben van stille kamers”
KGI GROEP: “Luxe hotels moeten ook beoordeeld worden op het hebben van stille kamers”

KGI GROEP: “Luxe hotels moeten ook beoordeeld worden op het hebben van stille kamers”

  • Internationale
  • Lawaai is nog steeds klacht nr. 1 onder hotelgasten. Nu hun beoordelingen mede het beleid van hotels bepalen, zullen deze meer geneigd zijn om stille kamers te creëren. En daarvoor bestaat inmiddels een objectief beoordelingssysteem: het Quiet Room(r) label.
  • bc5aded1-cb30-40a1-9fc9-956e977ae9f3
  • KGI GROEP
  • http://www.kgigroep.nl
  • info@kgigroep.nl

Het Quiet Room(r) label heeft tot doel om de creatie van stille hotelkamers te stimuleren en reizigers die een stille hotelkamer zoeken te voorzien van betrouwbare informatie. Hotels die het Quiet Room(r) label willen verwerven, moeten voldoen aan eisen en worden zorgvuldig getest.

De grenswaardes van het Quietroom label heeft een 3 stilte -klassensysteem voor hotelkamers. Kamers die voldoen aan de eisen zijn per definitie goed gebouwd en geïsoleerd voor geluid. Reizigers die een stille hotelkamer zoeken, kunnen de website van het label bezoeken: http://www.quiethotelroom.org.

Nederlandse hotels gaan nu meedoen met de Hotelstars Union van o.a. Duitsland, Denemarken en de Benelux. Maar deelname staat vrij en een hotel kan in feite zelf bepalen hoeveel sterren het op zijn gevel zet. Merkwaardig?
Ja en nee.

Ja, want het sterrensysteem pretendeert een soort houvast te bieden voor reizigers en inzicht te geven in de voorzieningen van hotels. Dat is nu dus echt achterhaald.

Nee, want hotelsterren worden sowieso minder belangrijk; beoordelingen van reizigers en daarmee de reputatie van een hotel zijn inmiddels belangrijker.

Dat is een goede ontwikkeling, want het zijn tenslotte de reizigers die betalen voor de voorzieningen. Het dwingt hotels om nog beter te luisteren naar gasten. En het zal ook helpen om een groot gemis uit het sterrensysteem te corrigeren: de afwezigheid van stilte en geluidsisolatie als criteria in de beoordeling van hotels.

http://www.quiethotelroom.org

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top