woensdag, november 22, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / KLM blijft investeren in de klant
KLM blijft investeren in de klant

KLM blijft investeren in de klant

  • Nederland
  • Amstelveen, 19 maart 2013. KLM presenteert vandaag het nieuwe World Business Class (WBC) cabine interieur, inclusief de nieuwe full flat stoel.
  • KLM
  • http://klm.com
  • info@klm.com

KLM wil het WBC-thuisgevoel voor onze Business Class klanten verhogen en daar hoort een nieuw cabine-interieur bij. Hiermee komt KLM tegemoet aan de wensen van de klanten.

Cabine interieur KLM introduceert samen met Nederlands topdesigner Hella Jongerius een geheel nieuwe sfeer, inrichting en uitstraling in de Business Class. Het uitgangspunt is comfort en privacy van de klant en passend bij KLM. Naast de nieuwe full flat stoel bestaat het interieur uit nieuw tapijt, wanddecoratie, gordijnen, dekens, kussens en stoelbekleding. Als eerste worden alle Boeing 747-400’s omgebouwd, met een totaal van 22 toestellen. KLM verandert zo de gehele WBC in een staaltje top Dutch design en benadrukt hiermee de trots op haar Nederlandse afkomst en internationale allure.

Full flat stoel De nieuwe full flat stoel biedt onze klanten een optimaal comfort. De stoel is horizontaal verstelbaar waardoor de passagier geheel plat kan rusten. De positie van de stoel in de cabine en de gescheiden televisieschermen geven de passagiers meer privacy. Tevens is er opbergruimte in de stoelzak naast de passagier en onder de televisieschermen. Het aantal stoelen in de Business Class wordt terugbracht van 42 naar 35 in de Boeing 747-400. De stoel is de Diamond Seat van B/E Aerospace.

Designconcept Dat onze passagiers zich maximaal thuis voelen aan boord is het uitgangspunt voor het nieuwe interieur. Dat betekent een ommekeer van zakelijke omgeving naar een meer huiselijke omgeving. Dit is gerealiseerd door het gebruik van een karakteristiek warm kleurenpalet, het gebruik van duurzame materialen en het bieden van persoonlijk comfort. Het design is tijdloos, herkenbaar en de verbindende factor zijn de stippen, die in ieder item op een andere manier terugkomen.

KLM-blauw In het nieuwe interieur is vanzelfsprekend de herkenbare, frisse, blauwe KLM- kleur aanwezig. Om een comfortabele atmosfeer aan boord te creëren, heeft Hella Jongerius warme kleuren toegevoegd aan het huidige kleurenpallet, die het KLM-blauw extra laten stralen. Naast KLM-blauw zijn er vijf nieuwe kleuren: aubergine, donkerbruin, nachtblauw, kobalt en donkergrijs.

Innovatief en duurzaam Duurzaamheid is bij KLM bij alle nieuwe ontwikkelingen een van de uitgangspunten. Het nieuwe design moest daarom naast innovatief ook duurzaam zijn. Hierbij heeft Hella Jongerius naar nieuwe oplossingen binnen de bestaande mogelijkheden van de airline industrie gezocht. In het tapijt zijn onder meer voormalige KLM-damesuniformen verwerkt. Het oude tapijt wordt standaard gerecycled bij KLM samen met de Nederlandse tapijtproducent Desso op de zogeheten cradle-to-cradle manier. Dit past helemaal binnen het CSR-beleid dat KLM al jarenlang voert.

In juli 2013 vliegt KLM het eerste toestel met nieuw interieur inclusief de nieuwe stoel. Als eerste worden alle Boeing 747-400’s omgebouwd, met een totaal van 22 toestellen. In april 2014 is de gehele 747-vloot omgebouwd. Daarna staan 15 Boeing 777-200’s op de planning in de zomer van 2014.

Over Chief Editor

Chief content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top