dinsdag, november 21, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Landen / België / Koning Boudewijnstichting: ‘De concertgarage’ uit Ranst winnaar Radio 2-actie Goed gezien
Koning Boudewijnstichting: ‘De concertgarage’ uit Ranst winnaar Radio 2-actie Goed gezien

Koning Boudewijnstichting: ‘De concertgarage’ uit Ranst winnaar Radio 2-actie Goed gezien

  • Belgie
  • 'De concertgarage' uit Ranst winnaar Radio 2-actie Goed gezien "De concertgarage" uit Ranst is de grote winnaar van Goed gezien 2014. Met die actie stimuleren Radio 2 en de Koning Boudewijnstichting in samenwerking met Het Nieuwsblad kleine lokale initiatieven die van een wijk een aangename buurt maken.
  • Koning Boudewijnstichting
  • http://www.kbs-frb.be
  • info@kbs-frb.be
  • http://www.kbs-frb.be/pressitem.aspx?id=314275&langtype=2067

Van het winnende initiatief geven de organisatoren starterspakketten weg zodat ook anderen aan de slag kunnen en een concertgarage inrichten.

Starterspakket

Radio 2 en de Koning Boudewijnstichting stellen een starterpakket samen om anderen op weg te helpen om zelf een concertgarage in te richten. Vanaf 6 december kunnen mensen zich inschrijven op de website van Radio 2. Zo maken zij kans op één van de starterspakketten. Op basis van de beste motivatie worden er vijf winnaars, een per provincie, gekozen. Het is de bedoeling dat die personen zich inzetten om op regelmatige basis een concert in hun garage te organiseren.

De winnaars van het starterspakket krijgen een eigen lichtinstallatie om professionele optredens te organiseren. Ook regelt Radio 2 voor elke concertgarage een Vlaamse artiest die tijdens het eerste concert zal optreden. De eerste optredens van de “nieuwe concertgarages” moeten plaatsvinden tussen februari en juni 2015.

Op 6 december zendt Radio 2 met Avondpost (16-18 uur) live uit vanuit De concertgarage in Ranst.

Over Goed gezien

Onder de noemer “Goed gezien” gingen Radio 2 en de Koning Boudewijnstichting samen met Het Nieuwsblad een zomer lang op zoek naar lokale initiatieven die van een buurt een warme, aangename buurt maken. Uit alle inzendingen nomineerde de jury vijf initiatieven, een per provincie. De projecten werden weerhouden voor een aantal factoren waaronder vrijwillig, laagdrempelig, sociaal coherent en vermenigvuldigbaar. Die kregen alvast een geldprijs van duizend euro.

De concertgarage uit Ranst, de uiteindelijke winnaar van Goed gezien 2014, krijgt daar nog eens duizend euro bovenop en van het project worden starterspakketten gemaakt zodat iedereen het kan toepassen in zijn of haar buurt.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top