dinsdag, november 21, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Landen / België / Koning Boudewijnstichting: ‘Ik wilde parttime terugkeren, maar het was alles of niets’
Koning Boudewijnstichting: ‘Ik wilde parttime terugkeren, maar het was alles of niets’

Koning Boudewijnstichting: ‘Ik wilde parttime terugkeren, maar het was alles of niets’

  • Belgie
  • ‘Ik wilde parttime terugkeren, maar het was alles of niets’ Zo getuigt Christelle Belle, borstkankerpatiënte. Dit is de harde realiteit, want de terugkeer naar de werkvloer na borstkanker is allesbehalve evident. Ook dit jaar bundelen Sanoma Media Belgium en het Pink Ribbon Fonds hun krachten in de strijd tegen borstkanker. In oktober wordt het startschot van de nieuwe campagne 2014 gegeven die in het teken staat van de terugkeer naar de werkvloer na borstkanker. Via het nieuwe Pink Ribbon-magazine, de website van Pink Ribbon, de Pink Ribbon Ambassadors en de Pink Ribbon Facebookpagina wordt dit onderwerp onder de aandacht gebracht.
  • Koning Boudewijnstichting
  • http://www.kbs-frb.be
  • info@kbs-frb.be
  • http://www.kbs-frb.be/pressitem.aspx?id=312994&langtype=2067

Borstkanker is de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen in België. 26 vrouwen krijgen dit verdict dagelijks te horen. Helaas sterven er ook dagelijks 6 vrouwen in ons land aan de gevolgen van deze ziekte. Naast de aanslag op de fysieke integriteit van een vrouw, heeft borstkanker een grote weerslag op andere essentiële aspecten van het leven: het familiale en sociale leven, de emotionele belevenis en de beroepsbeleving. Sanoma en Pink Ribbon gaan samen de strijd tegen borstkanker aan. De nieuwe campagne die gelanceerd wordt in oktober 2014 staat in het teken van dit laatste aspect: de beroepsbeleving en de terugkeer naar de werkvloer. Het financieren van concrete projecten, maar ook communiceren en informeren over de ziekte zijn essentieel in deze strijd.

Financiering van een nieuw project

Het Pink Ribbon Fonds, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, steunt dit jaar het project van professor Philippe Mairiaux (ULg), in samenwerking met borstklinieken en academische centra in Limburg, dankzij de gelden die in 2013 verzameld werden. Professor Mairiaux en Sanoma Media Belgium voeren dit project uit om vast te stellen welke factoren het behoud van een job en de professionele re-integratie bevorderen. Gedurende een jaar volgt professor Mairiaux een honderdtal (ex)-patiëntes. Via diepgaande interviews stelt men vast welke factoren het behoud van een job en de professionele re-integratie bevorderen. Sanoma voert in het kader van dit project enquêtes uit bij zowel ex-patiëntes als patiëntes. Deze enquête start in oktober 2014 en loopt tot december 2014. Patiëntes en ex-patiëntes kunnen een vragenlijst invullen via www.pinkribbonboezemvriendinnen.be

Informatie redt levens

Gedurende de maand oktober verkoopt Sanoma Media een Pink Ribbon-magazine via magstore.be en dagbladhandelaars in België. Dit eenmalige magazine is een enorme bron van informatie over borstkanker en maakt de ziekte bespreekbaar. Dankzij de verkoop van de magazines ontvangen ook de universitaire hospitalen en borstklinieken hun gratis exemplaren. Daarnaast brengen de website van Pink Ribbon (www.pinkribbonboezemvriendinnen.be), de Facebookpagina van Pink Ribbon (www.facebook.com/pinkribbonboezemvriendinnen) én de Pink Ribbon Ambassadors dit onderwerp onder de aandacht. Dat is waar Pink Ribbon naar streeft, want informatie en communicatie redden levens.

Mediacampagne ‘Hou Vast’ start met benefiet single van Dana Winner

Als een van de Pink Ribbon Ambassadors brengt Dana Winner haar nieuwste single uit, genaamd ‘Hou Vast’. Deze single ondersteunt de Hou Vast-campagne van Pink Ribbon. Bij deze campagne maken zoveel mogelijk vrouwen een solidariteitsketting die verspreid wordt via sociale media. Het is de bedoeling van deze actie om borstkanker onder de aandacht te brengen en om zoveel mogelijk informatie over deze ziekte te verspreiden. De opbrengst van de single gaat naar het Pink Ribbon Fonds.

Naast deze informatiecampagne lopen er ook dit jaar, na het succes van vorig jaar, een aantal nationale wervingsacties ten voordele van het Pink Ribbon Fonds. Zo zijn er exclusieve Pink Ribbon Princettia’s te koop, stijlvolle kerstballen en draagtassen van C&A.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top