dinsdag, september 17, 2019
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Lidl wint Golden Swipe
Lidl wint Golden Swipe

Lidl wint Golden Swipe

  • Nederland
  • Het billboard van supermarkt Lidl is door ruim 3.000 deelnemers uitverkoren als Hollands’ Beste Billboard in de eerste Golden Swipe verkiezing. Het billboard, waarop een blij ogend, bananen-etend jongetje is te zien dat reclame maakt voor groente en fruit van Lidl, werd gekozen via de zogenaamde swipe methode. Winnaar Lidl krijgt van marktonderzoekbureau Ruigrok | NetPanel binnenkort de Golden Swipe – een goudkleurige bezem - uitgereikt.
  • Afbeelding1
  • Ruigrok | NetPanel
  • socialmedia@fairfocuscommunicatie.nl
  • Amsterdam, 8 april 2015 –

Swipe-site

Voor de verkiezing van Hollands Beste Billboard – een actie die liep in februari en maart 2015 – ontwikkelde Ruigrok | NetPanel een ‘swipe-site’: nietofwel.nl. Deelnemers krijgen hierbij een aantal billboards te zien waarop ze kunnen reageren door te swipen. “Wij zijn de eersten die deze swipe-methode – bekend van datingapps als Tinder – in onderzoek gebruiken. Het blijkt perfect te werken, dus we gaan dit zeker vaker doen!”, zegt directeur Marja Ruigrok enthousiast.

Sekse

Uit het onderzoek blijkt dat mannen een duidelijke voorkeur hebben voor auto-billboards, zoals die van Bovag, Seat Leon ST, Toyota Auris en VW Bedrijfswagens. Het Volvo V40-billboard spant bij de swipende heren de kroon, terwijl vrouwen deze minder aansprekend vinden (70% vs. 59%). Bij vrouwen blijkt juist de Cornetto favoriet, gevolgd door Lidl, Amstel Radler en IKEA.

Sexy

Een billboarduiting met een visual van een sexy man of vrouw blijkt weer goed te werken; onder mannen scoorde Basic Fit – een goed-ogende oranje geklede Tatjana Simic – hoger dan bij vrouwen (34% vs. 26%). Vrouwen sprak het billboard met het half ontblote herenbovenlijf van Bloemenbureau Holland weer meer aan (58% vs. 36%).

Winnaar langs de (digitale) snelweg

Niet alleen Lidl wordt in de bloemetjes gezet. Er worden nog twee prijzen uitgeloofd onder de maar liefst 3.000 deelnemende swipers. De eerste prijs: ‘met je gezicht op een eigen billboard langs de snelweg’ is gewonnen door een enthousiaste twitteraar. De andere prijs – een iPad AIR-2 – komt in handen van een trouwe deelnemer aan NetPanel-onderzoeken.

Ruigrok | NetPanel

Hollands Beste Billboard is een initiatief van het Amsterdamse marktonderzoekbureau Ruigrok | NetPanel, een marktonderzoekbureau met passie voor online en kwalitatief marktonderzoek. Het bureau zet innovatieve methodes in om voor haar klanten de antwoorden te vinden waar zij naar op zoek zijn. www.ruigroknetpanel.nlAfbeelding1Afbeelding2Afbeelding3

Over fairfocus

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top