zondag, november 19, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / ‘Light at the Museum’: onderzoek van Philips toont aan dat 7 van de 10 mensen via hun smartphone tijdens museumbezoek informatie willen ontvangen over tentoonstellingen
‘Light at the Museum’: onderzoek van Philips toont aan dat 7 van de 10 mensen via hun smartphone tijdens museumbezoek informatie willen ontvangen over tentoonstellingen

‘Light at the Museum’: onderzoek van Philips toont aan dat 7 van de 10 mensen via hun smartphone tijdens museumbezoek informatie willen ontvangen over tentoonstellingen

  • Nederland
  • Pilotproject voor mobiele apps met 'connected' verlichting in Nederlands museum zou als voorbeeld kunnen dienen voor museums, ziekenhuizen en supermarkten van de toekomst
  • Koninklijke Philips Electronics N.V.
  • http://www.philips.nl
  • nanda.huizing@philips.com
  • http://www.newscenter.philips.com/nl_nl/standard/about/news/press/2014/20140730-light-at-the-museum.wpd#.U9jI6vl_tR8

Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), de wereldwijde marktleider in verlichting, maakte vandaag nieuwe resultaten bekend van een bezoekersonderzoek dat is uitgevoerd samen met het Boerhaave Museum in Leiden, het Nederlands nationale museum voor wetenschap en geneeskunde. Het onderzoek toont aan dat zeven van de tien mensen graag op hun mobiele apparatuur informatie te ontvangen die is toegesneden op de plaats waar zij zich bevinden tijdens hun bezoek aan een museum of tentoonstelling.

Het onderzoek werd uitgevoerd tijdens een expositie in het museum die ook een proefproject vormt voor het op LED’s gebaseerde connected verlichtingssysteem van Philips voor positiebepaling binnen gebouwen. Museumbezoekers kregen een tablet mee met een voorgeïnstalleerde app die rijke multimedia-inhoud bevatte over de tentoongestelde werken. De individuele verlichtingsarmaturen, die functioneren als locatiebakens, sturen hun locatiegegevens naar de camera van de tablet en dat triggert de app op specifieke locaties. Het onderzoek toonde aan dat:

  • 67% van de bezoekers het waardeerde dat de tablet automatisch relevante aanvullende gegevens leverde op de verschillende informatiepunten;
  • 63% van de bezoekers zei dat de tablet het bezoek aan de tentoonstelling leuker en interessanter maakte;
  • 50% van de bezoekers onder de 50 jaar zei dat zij vaker een museum of tentoonstelling zouden bezoeken als er tablets beschikbaar waren voor het leveren van extra informatie of die hen via een speciale route zouden leiden.

“We weten nu dat het bieden van locatiebewustzijn en interactieve beleving mensen aanmoedigt om ons museum vaker te bezoeken’’, zegt Dirk van Delft, directeur van het Boerhaave Museum. “Ook is het echt geweldig dat we in staat waren dit te bereiken met behulp van energie-efficiënte verlichting. Dat geeft ons een dubbel voordeel.’’

Bewegwijzering

Bezoekers onder de 50 jaar, ofwel de ‘smartphone-generatie’, zeiden bovendien dat zij in diverse andere situaties open zouden staan voor het uitproberen van mobiele apps met ‘connected’ verlichting. Bijna 50% van alle respondenten zei dat ze op locatie gebaseerde informatie zouden willen ontvangen en gebruik zouden maken van bewegwijzeringsdiensten die via een app worden aangeboden in ziekenhuizen, winkelcentra en supermarkten.

“De resultaten van het onderzoek tonen aan dat we op een andere manier over verlichting moeten denken. Verlichting is het stadium van alleen licht geven gepasseerd. We kunnen nu zeer energie-efficiënte LED-verlichting van hoge kwaliteit leveren die fungeert als een positioneringsraster voor het leveren van doelgerichte informatie. Daarmee kunnen we de beleving van mensen verrijken op de plaatsen die zij bezoeken, of dat nu een museum, supermarkt, luchthaven of andere grote openbare binnenruimte is”, zegt Jella Segers van Philips Lighting.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top